رنگ منتخب سال ۲۰۲۳ برای دکوراسیون اتاق خواب چیست؟

بهترین رنگ برای دکوراسیون اتاق خواب

رنگ سال ۲۰۲۳؛ رنگی برای دکوراسیون اتاق خواب

 

هر ساله کمپانی پنتون با لحاظ جنبه‌های مختلف هنری، اجتماعی و سیاسی یک رنگ را به عنوان رنگ سال انتخاب و اعلام می‌کند. عموما وقتی رنگی در سال جدید توسط پنتون اعلام می‌شود، همه موارد را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد که البته در صنعت لوکس اثر آن چشم‌گیرتر است. چه در صنعت مد، چه در طراحی دکوراسیون منزل و فضاهای مختلف، حتی کالاهای الکترونیک و خودرو را هم دربرمی‌گیرد.

اما قبل از هرچیزی باید بدانید هر آنچه که اصطلاحا ترند و در چرخه‌ی مد تکرار می‌شود، سوای اینکه حس زیبایی به افراد و فضا می‌بخشد؛ بیانگر نحوه‌ی زندگی و عادات مردم در آن دوره است. این کمپانی علاوه بر اینکه سلیقه مردم را در انتخاب رنگ‌ها درنظر می‌گیرد، ترندی را انتخاب می‌کند که با حال و هوای همه‌ی مردم دنیا همسو باشد.

عکس اتاق خواب با روتختی های شیک و لاکچری

در نتیجه هنر و رنگ از طریق سازگاری با این مسائل پیش می‌رود تا روح افراد را تحت تاثیر قرار دهد و برای مردم جذاب و محبوب باشد. در حقیقت اوضاع سیاسی و اجتماعی نظیر  شرایط جنگی مانند اکراین، مبارزات اجتماعی و شرایطی چون همه‌گیری کرونا که بسیار بر حالات افراد سراسر دنیا اثر می‌گذارد،  باعث تغییر ترندهای رنگ در چرخه‌ی مد می‌شود.

 

از این‌رو رنگ اعلام شده از پنتون در سال ۲۰۲۳و کالیته رنگ مورد نظر با سایه روشن حس سردی و ناامیدی این سال را به سمت گرم بودن و هیجانات سوق می‌دهد . رنگ viva magenta به عنوان رنگ سال جدید میلادی اعلام شده است. این رنگ پرجنب‌وجوش نشان از سالی امیدبخش، با روحی شاد و سرزندگی را به تمام جوانب زندگی هدیه خواهد داد.

 

·      محبوب ترین رنگ های سال ۲۰۲۳

شما امسال می‌توانید  شاهد تغیرات هیجان‌انگیز در کالیته‌ی رنگ برای طراحی داخل منزل‌تان باشید. طبق ایده‌های دیزاینرها، در سال ۲۰۲۳ قصد بر این است که فضایی با انرژی مثبت و شادابی را به یکی از مهم‌ترین بخش‌های خانه، یعنی اتاق خواب تزریق کنند.

طیف رنگی سال جدید و سورپرایزهای این طیف رنگی در تمام اشیاء و وسایل‌های ‌اتاق خواب در بازار به چشم می‌خورد. همان‌طور که می‌دانید زمان چندانی به سال نو میلادی نمانده و همگی در حال ایجاد تغییرات و در آستانه‌ی خریدهای کریسمسی هستند. پس برای به روز شدن بهتر با سال ۲۰۲۳ دانستن این ترندها شما را در انتخاب وسایل دکوراسیون یاری خواهد کرد .

در اینجا بخوانید: چرا رنگ سال توسط شرکت پنتون انتخاب می شود؟ پنتون چیست و چرا اینقدر قدرت دارد؟

۱.    رنگ پرنشاط ارغوانی viva magenta در چیدمان اتاق خواب

 

رنگی که یه عنوان ترند دکوراسیون ۲۰۲۳ معرفی شده، رنگ ارغوانی تیره است. بهتر است از این رنگ در اکسسوری‌ها و اشیای کوچکتر مانند کوسن و آباژور کنار تخت‌خواب در چیدمان اتاق استفاده کنید. هر چند که این رنگ کمی تیرگی را به اتاق خواب می‌دهد اما هرگز خستگی به همراه نخواهد داشت. در اتاق خوابی مینیمال که سرشار از رنگ های سفید می‌باشد، استفاده از رنگ ارغوانی تیره برای تک صندلی، بالش‌ها مناسب است و شاید سرویس ملحفه‌ای با رنگ خنثی و لحاف ارغوانی جذابیت خاصی به اتاق خواب شما ببخشد.

 

جدا از زنگ پرنشاط viva magenta کالیته‌ی رنگی دیگر را از ترندهای ۲۰۲۳ به شما معرفی می‌کنیم. پیشنهاد ما در مجله دواج این است که همیشه رنگ‌های جدید و ترندی را در ابعاد کوچک امتحان کنید.

بهترین رنگ برای دکوراسیون اتاق خواب

۲.    سبز آبی دکوراسیون ۲۰۲۳ برای اتاق خواب امن و آرام

یکی دیگر از رنگ‌هایی که در دکوراسیون ۲۰۲۳ ترند شده است، سبز آبی می‌باشد. که این رنگ برخلاف سرخابی نه تنها زیباست بلکه یک فضای آرامش‌بخش و امن را برای اتاق خواب شما ایجاد می‌کند چون از دو رنگ آرام و امیدبخش سبز و آبی از دل طبیعت حاصل می‌شود.

شما می توانید از این رنگ در غالب کاغذ دیواری اتاق خواب یا حتی برای رنگ پرده استفاده کنید. توصیه‌ی ما در مجله‌ی دواج این است که جسارت به خرج دهید و با امتحان کردن این رنگ مطمئن باشید فضای اتاق را غرق در زیبایی و آرامش خواهید کرد. البته از آنجایی که یکی از ترندهای دکوراسیون اتاق خواب الهام از طبیعت و طرح گلدار است. به همین دلیل خرید یک سرویس لحاف و روتختی با رنگ روشن خنثی یا سفید

با گل و برگ‌های سبزآبی، یکی از به‌روزترین انتخاب‌ها به شمار می‌رود.

سرویس روتختی و لحاف سبز رنگ

در اینجا بخوانید: چرا بعضی سال ها دو رنگ به عنوان رنگ سال شناخته می شوند؟

۳.    ترند رنگ‌های از دل جنگل، کوه و دریا، ریحانی، زمردی و مرجانی

 

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که طرفدار سکوت و آرامش می‌باشید بهتر است، از رنگ‎های الهام گرفته از طبیعت به دکوراسیون جدید اتاق خوابتان اضافه کنید. یکی از رنگ‌های امسال سبز ریحونی است که در سال  ۲۰۲۳ ترند شده است. به عنوان رنگ تکمیل‌کننده از رنگ زمردی و مرجانی کنار این رنگ استفاده کنید و حال و هوای هاوایی را برای دکوراسیون اتاق خوابتان به ارمغان بیاورید.

شما می‌توانید تنها با قرار دادن یک مبل تک چستر به رنگ زمردی به همراه کوسن به رنگ ریحانی و یک نورپردازی زیبایی را با یک آباژور پایه بلند در اتاق خواب ایجاد کنید. البته فراموش نکنید که در این چیدمان سرویس روتختی حتما از رنگ خنثی طوسی خیلی روشن یا سفیذ به شکل ساده استفاده کنید.

انتخاب مدل روتختی ارزان و مدرن برای اتاق خواب

 

در اینجا بخوانید: بهترین رنگ بندی برای اتاق خواب خود را زیر۲ دقیقه تشخیص دهید

·      فرم و مدل تاج تخت‌خواب طبق ترند ۲۰۲۳

 

یکی از عناصر اصلی اتاق خواب انتخاب درست تخت خواب است بر اساس اعلام رنگ همه اجزا و ترکیبات اتاق خواب از سبک مینیمال به سبک کلاسیک و درامانتیک سوق داده شده است. وقت آن رسیده است شما هم تخت مینیمال خود را تعویض کنید و به جای آن یک تخت خواب تاج دار بلند مخملی چستر را به رنگ سال ۲۰۲۳ مثلا به رنگ ارغوانی خریداری کنید. برای زیبایی بیشتر روتختی را به رنگ مخمل نارنجی و یا سرخابی که از رنگ‌های زنده و گرم هستند؛ برای چیدمان خود در نظر بگیرید و این بار جسورانه‌تر عمل کنید.

 

·      کمد دیواری یکی از زیباترین اجزای اتاق خواب

اضافه کردن محل اضافی برای نگهداری وسایل اتاق خواب یکی از ایده‌های مهم طراحان در سال جدید است. شما هم برای زیباتر شدن اتاق خود در سال ۲۰۲۳ حتما از این ایده استفاده کنید. با قرار دادن کمد دیواری با مدل درب‌های نئوکلاسیک به دلیل فرم قابی شکلی که روی آن وجود دارد روی چوب یا ام‌دی‌اف بعد ایجاد می‌کند. نقش خاصی در دیزاین اتاق شما ایجاد می‌کند.

در واقع وقت آن رسیده از زنگ‌های همیشگی قهوه‌ای یا سفید برای کمد طرف نظر کنید. این آیتم اتاق خواب را به رنگ سبز، آبی و یا هر رنگ ترند سال  ۲۰۲۳ که با سلیقه شما سازگار است، در اجرای دکوراسیون اتاق خواب خودتان اجرا کنید و از شیک بودن این المان لذت ببرید .

خرید ملحفه و لحاف ساده سبز و سفید

·      تلفیق طراحی با گچ و نورپردازی، خاص‌ترین ترند ۲۰۲۳ برای دکور اتاق خواب

یکی از نکات کلیدی برای یک اتاق خواب شیک و کلاسیک نور پردازی اتاق خواب است که بستگی به اندازه اتاق خواب دارد. امسال باتوجه به ترندهای رنگ و دکوراسیون داخلی در اتاق خواب‌هایی با متراژ بزرگ‌تر از گچ‌بری دیوار بیشتر الهام می‌گیرند؛ این ترند به گونه‌ای بازگشت به دهه‌های گذشته است.

طراحان با استفاده از گچ‌بری قاب‌هایی به شکل تو‌رفتگی یا نقش‌های برجسته کلاسیک را بر روی  دیوار اتاق خواب ایجاد می‌کنند. نورپردازی‌ مخفی به رنگ‌های آبی و تناژ سرد در دور قاب این گچ‌بری‌ها، ایده‌ی بسیار خاص و متفاوتی است که برای دیزاین داخلی خانه و اتاق در سال پیش‌رو به نمایش در خواهد آمد.

البته لازمه ذکر کنم این طراحی و ایده‌ی نو برای اتاق خواب کوچک مناسب نیست، تنها این نوع معماری باعث شلوغی اتاق خواب می‌شود. یکی دیگر از وسایلی که برای ایجاد نور پردازی مناسب پیشنهاد می‌شود، آباژور در ابعاد کوچک روی میز کنار تخت‌خواب و یا بزرگ پایه‌دار است. شما می‌توانید براساس سبک و اندازه اتاق خوابتان یکی از این ایده‌ها را اجرا کنید و اتاق خواب جذابی از نظر نور داشته باشید .

 

در اینجا بخوانید: دلیل انتخاب رنگ سال توسط سازمان های جهانی چیست؟

·      محبوبیت الگوهای هندسی  و سبک آرت دکو در دیزاین ۲۰۲۳  اتاق خواب

با توجه به هدف ترندهای امسال که پیش‌تر به آن اشاره کردیم؛ سبک آرت‌دکو بیشتر‌ از هر زمان دیگری در نقش پررنگی بین ترندها با قصد بازگرداندن امید، شادی و هیجان به مردم همه جوامع ظاهر شده است. سبک دکوراسیون آرت دکو به دلیل الگوهای جسورانه و ماهیت کلی سرگرم کننده‌اش در طراحی فضای اتاق خواب ۲۰۲۳در سال خودنمایی می‌کند.

در این سبک با استفاده از رنگ‌های پایه تیره و متالیک مانند بژ یا خاکستری و تلفیق با رنگ‌های فوق‌العاده طلایی، یاقوت کبود و زمردی، ظاهر اتاق را زنده نگه می‌دارند.

 

o     سبک آرت دکو، دوری از مینیمال بودن و بازگشت دیزاین ماکسیمال

 

به طور کلی در سال جدید، فضای دکوراسیون داخلی اتاق خواب از سبک مینیمال مطلق دور می‌شود. با ایجاد الگوهای هندسی نمادین مانند طاق و قوس بالای پنره یا در ورودی اتاق فضای متعادل و خاصی را خلق کنید. یا به عنوان مثال، الگوهای هندسی را برای یک تخت خواب با تاجی به سبک آرت دکو و لبه های خمیده درنشر بگیرید. به همراه روتختی مخملی ارغوانی دیزاینی لوکس داشته باشید.

 

در واقع هدف دیزاینرها از اعلان چنین ترندی این است که خلاقیت هنری افراد را محک بزنند. مجله دواج به شما توصیه می‌کند این ترند را با قرار دادن صندلی‌های هلالی، گلیم و فرش‌های دایره‌ای و چراغ‌ یا لوسترهای آویزی بزرگ برای اتاق خواب به تصویر بکشید. البته از آنجایی که امسال سبک ماکسیمال بیشتر از سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته است؛ در نتیجه برای خرید روتختی‌های طرح‌دار به خصوص به طرح اشکال هندسی-انتزاعی محدودیتی ندارید.

 

.نمونه ای از سبک آرت در دکوراسیون اتاق خواب و روتختی

·      سبک گوتیک در دکوراسیون اتاق خواب ۲۰۲۳

یکی از سبک‌های دکوراسیون که در سال ۲۰۲۳ نباید از آن غافل شوید، سبک‌های دراماتیک و گوتیک بوده است. این سبک با داشتن لایه‌های متنوع و زیبا جذابیت خاصی به دکوراسیون اتاق خواب شما می‌دهد؛ در واقع این سبک وقتی با رنگ‌های دلپذیر ۲۰۲۳ ترکیب شود شادی، تحرک و انرژی مثبت را به اتاق خواب شما تزریق می‌کند.

طراحان از این سبک با ترکیب رنگ سرخابی یا صورتی و شاید هم ارغوانی به همراه قرمز حس سرد و گرم را در دکوراسیون فضا تعادل می‌کنند. پیشنهاد می‌کنم شما با یک پرده به رنگ سبز آبی تیره و انتخاب آینه قوس شکل قدی، یک لوستر آویز فانتزی و قرار دادن اکسسوری‌هایی مثل مجسمه‌ها به سبک گوتیک در اتاق خوابتان استایل دوست داشتنی را داشته باشید.

جدیدترین مدل های روتختی و لحاف متناسب با اصول فنگ شویی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *