رنگ سال ۲۰۲۱ (۱۴۰۰) چه رنگی است؟ سالی با دو رنگ سال!

در سال جدید چه رنگی مد است؟

پنتون رنگ سال ۲۰۲۱ را معرفی کرد

هر ساله بسیاری منتظر اعلام رنگ انتخابی برای سال توسط موسسه پنتون هستند، موسسه ای که اغلب یک رنگ را انتخاب می کند امسال دو رنگ مستقل را در کنار هم به عنوان رنگ سال ۲۰۲۱ معرفی کرد چرا که از نظر او ترکیب دو رنگ، پیامی از قدرت و امید را منتقل می کند که هم ماندگار است و هم نشاط آور است.

رنگ سال ۲۰۲۱(۱۴۰۰) چه رنگی است؟

موسسه پنتون(pantone) اعلام کرد که دو رنگ سال را برای سال ۲۰۲۱ انتخاب کرده است: Ultimate Grey و Illuminating ، ترکیبی از خاکستری کسل کننده  و زرد روشن پوست لیمو.

 

رنگ سال 2021 (1400) چه رنگی است؟ سالی با دو رنگ سال!

 

مشاهده و خرید جدیدترین سرویس های لحاف روتختی زرد رنگ 

حدودیت‌های کرونا بر روی انتخاب رنگ سال ۲۰۲۱ نیز تاثیر داشته است. معمولا محققان موسسه پنتون برای انتخاب رنگ سال به کشورهای مختلف سفر می‌کرند و تحقیقات خود را انجام می‌دادند اما محدودیت‌ها باعث شد تا تحقیقات این دوره به صورت آنلاین و طی گفتگو با کارشناسان محلی و از راه دور انجام شود.
اما هدف نهایی آن تغییری نکرده است یعنی “انتخاب رنگی که بازتابی از فرهنگ لحظه‌ای که در آن زندگی می‌کنیم باشد.”

به عنوان مثال رنگ سال ۲۰۲۰ آبی کلاسیک بود که رنگی آرام‌بخش برای مقابله با اضطرابِ ورود به دهه‌ای جدید بود. رنگ سال ۲۰۲۱ نیز ترکیبی از ثبات، قدرت و امید است تا ما را برای ارتباط نزدیک با یکدیگر، واکسن کرونا و بهبودهای اقتصادی آماده کند.

چرا دو رنگ زرد و طوسی برای امسال انتخاب شده؟

این یک انتخاب برای سال گذشته قرنطینه کرونا است ، زمانی که ما باید خود را از جهان عایق کنیم و در خانه با پتوهای تک رنگ حلقه کنیم: “این یک خاکستری قابل اعتماد است” لئاتریس آیزمن.

همچنین مدیر اجرایی موسسه رنگ پنتون ، به نیویورک تایمز گفت:

“خاکستری آسمان ابری ، سیمان پیاده رو ، ملافه های راحت ، پتوهای جذاب یا صفحه های کم نور – این رنگ تجربیات جمعی ما را در یک سال گذشته تداعی می کند.
این یک جمع ناامیدکننده است: در طول نه ماه قرنطینه ، ما مطمئناً به “رنگ خاکستری نهایی” رسیده ایم ، به همان اندازه که رنگ یک محصول از ذهن برخوردار است.
خاکستری بودن به معنای ابهام و لاینحل بودن است.
نه سیاه و نه سفید ، به معنای پایان نیست ، فقط ادامه یک دوره نامشخص است.

 

رنگ سال ۱۴۰۰ چه رنگی است؟

 منظور از رنگ سال به عنوان پیش بینی روند است، انتخاب های ۲۰۲۱ به وضوح استعاره است ، بیشتر یک پیام بازاریابی دارند تا یک روند مشخص. رنگ روشن و برجسته زرد ، نور در انتهای تونل است ، خورشید بر فراز یک منظره تاریک طلوع می کند ، طلوع امیدی است که با احتمال واکسن همراه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *