بهترین و بدترین نوع پارچه برای روتختی را بشناسید

پارچه میکرو-دواج فروشگاه آنلاین کالای خواب

ما می‌دانیم که شما می خواهید اتاق خوابتان فضایی راحت و گرم برای استراحت و کسب آرامش در ساعات مختلف روز باشد. یکی از فاکتورهایی که در کیفیت خواب شما تاثیر دارد، جنس پارچه‌ی روتختی است که باید در انتخاب آن دقت شود. این روزها می‌توان مناسب‌ترین روتختی‌ها را از بین ده‌ها پارچه (متریال) انتخاب کرد که از جمله بهترین‌ها شامل پنبه، کتان، ابریشم، پارچه‌های مصنوعی و مواردی از این دست هستند. به طور کلی بهترین متریال برای روتختی از نظر لوکس بودن، ابریشم و پنبه‌های بلند مانند پنبه پیما است.

اما با وجود انواع بسیاری از پارچه های روتختی موجود در بازار ، به راحتی می‌توان اشتباه کرد و یک پارچه به بی کیفیت را خریداری کرد ولی نباید اجازه دهیم این اتفاق بیفتد زیرا پارچه بی کیفیت می تواند علاوه بر هدر رفت هزینه، باعث کاهش کیفیت خواب شما شود.

داشتن ملافه مناسب می‌تواند به شما کمک کند تا آن خواب راحتی که بسیاری از ما دنبال آن هستیم را به دست آورید. بنابراین ما تمام اطلاعاتی را که برای تصمیم‌گیری آگاهانه در مورد خرید پارچه یا ملحفه نیاز دارید جمع‌آوری کرده‌ایم تا شما بتوانید بدون اینکه تمام تحقیقات را خودتان انجام دهید یاد بگیرید که ملحفه های مناسب را برای یک خواب عالی انتخاب کنید.

خرید محافظ تشک رویا

فرقی نمی‌کند ملافه‌ ای نرم و زیبا بخواهید یا ملحفه‌ ای خنک و سبک و یا حتی ملحفه ای ارزان و با دوام بسیار بالا، ما اطلاعات لازم از مجموعه‌ای متنوع ملحفه‌های تخت را برای شما داریم در این مقاله گردآوری کرده ایم. پس توصیه میکنیم تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

چگونه پارچه‌ی مرغوب روتختی را تشخیص دهیم

عوامل مختلفی مانند تعداد نخ، نوع بافت و توانایی تنظیم درجه حرارت روتختی می‌تواند بر روی پارچه‌های تخت تأثیرگذار باشند. در واقع جنس پارچه ملحفه ارتباط مستقیم با الیاف مصرف شده در تولید آن دارد. البته نمی‌توان معیارهای تاثیرگذاری چون کیفیت نخ مصرفی، تراکم بافت، لطافت پارچه ، کیفیت چاپ و رنگ، میزان ابرفت نادیده گرفت که تنها مربوط به نوع الیاف نمی‌شود.

حال اگر شما هم از آن دسته افراد هستید که نمی‌دانید چه نوع پارچه یا متریالی را بعنوان روتختی انتخاب کنید تا انتهای مقاله با ما همراه باشید چرا که در این مطلب مشخص خواهیم کرد که کدام پارچه برای تخت خواب بهتر است یا بعبارتی قصد داریم به سوال بهترین پارچه برای روتختی چیست پاسخ دهیم.

دو راهکار برای تشخیص پارچه روتختی مرغوب

لمس پارچه، تشخیص تراکم بافت آن :

یکی از راهکارهای ساده‌ای که در هنگام انتخاب پارچه می‌توانیم به کار بگیریم، لمس جنس‌‌های مختلف از یک پارچه به صورت تجربی و شناخت اندکی از الیاف و انواع آن می‌تواند کمک کننده باشد. البته اگر کمی کارشناسانه‌تر به ملافه توجه کنیم و با کشیدن پارچه می‌توانیم تا حدی از طریق تراکم بافت آن، مرغوبیت یا ضعیف بودن بافت را تشخیص دهیم. تقریبا متوجه می‌شویم که تراکم بافت پارچه ملافه‌ای به گونه‌ای است که بعد از یکی دوبار شست‌وشو ازبین می‌رود یا ظاهر خود را حفظ می‌کند.

مطالعه درمورد انواع الیاف پارچه

اگر قصد خرید پارچه‌ی ملافه‌ای مناسب و با کیفیت را دارید، حتما از انواع الیاف، مزایا و معایب هر کدام از آن‌ها باید آشنایی کامل داشته باشید. به طور مثال الیاف پنبه‌ای جز پارچه‌های مناسب برای سلامت پوست است که بوی نامطبوع تعریق نمی‌گیرد. جنس پارچه‌ی ساتن و ابریشمی برای روتختی لوکس انتخاب منسبی است.

البته برای روتختی طرح‌دار، کیفیت چاپ یا رنگ پارچه نیز اهمیت بسیاری دارد، تا بعد از شستشو ملافه رنگ رفتگی نداشته باشد. اگر حساسیت بیشتری دارید و مرتب باید روتختی خود را نظافت کنید؛ پارچه‌ی ساده انتخاب کنید تا ظاهر آن تغییر چندانی نداشته باشد.

برای اینکه با راهکارهای بیش‌تری برای تشخیص بهترین پارچه آشنا شوید، به این مطلب در سایت کالای خواب دواج مراجعه کنید. در این مقاله برای شما ۱۰ راه تشخیص پارچه نخی خوب را ارائه می‌کنیم.

انواع الیاف پارچه‌های ملحفه

در تولید پارچه‌ها از انواع مختلف الیاف در تار و پود پارچه استفاده می‌شود و پارچه‌هایی از جنس مختلف برای روتختی و ملحفه تولید می‌شود. که می‌توان به الیافی چون پلی‌استر، ویسکوز، الیاف فلامنت و پنبه اشاره کرد. می‌توان گفت پارچه ملحفه پنبه‌ای (صد در صد الیاف طبیعی) بهترین نوع جنس روتختی هستند.

همچنین یکی دیگر از رایج‌ترین پارچه‌هایی که در بازار وجود دارد ملحفه تترون است که اغلب در قالب ملحفه کش‌دار به عنوان کاور تشک برای فروش موجود است. در این صفحه از سایت کالای خواب دواج می‌توانید با پارچه تترون باکیفیت بیشتر آشنا شوید.

  1. ویژگی های یک پارچه نخی و پنبه ای خوب چیست؟

از آن‌جایی که یکی از مناسب‌ترین پارچه‌های روتختی از جنس نخی و پنبه‌ای است؛ در ادامه به ویژگی‌های این نوع پارچه می‌پردازیم.

در واقع این پارچه در حالت ایده‌آل برای دوخت انواع تیشرت یا لباس که با بدن رابطه مستقیم دارند ساخته می شود اما روتختی تشک شما نیز حداقل روزی ۶-۸ساعت با بدن شما در تماس است پس می توان این نوع پارچه را از بهترین انواع پارچه ملحفه ای به شمار آورد. از آنجایی که الیاف طبیعی است با پوست بدن سازگاری دارد و حساسیت و آلرژی ایجاد نمی‌کند. از آنجایی که این جنس پارچه طرفداران بسیاری دارد، در سایت کالای خواب دواج محتوایی تولید کردیم که شما می‌توانید هنگام خرید در زمانی کوتاه پارچه‌ی پنبه‌ای را از پلاستیکی تشخیص دهید

شما را با کلیک اینجا، به خواندن مقاله‌ی “زیر دو دقیقه پارچه‌ی پنبه‌ای را از پلاستیکی تشخیص دهید” دعوت می‌کنیم.

برای نخستین بار پارچه پنبه‌ای در حدود ۱٬۹۰۰ پیش از میلاد توسط تمدن دره سند در آسیای جنوبی بافته شد. دراصطلاحات عامیانه از واژه پنبه کتان نیز برای این پارچه نیز استفاده میشود. از ویژگی منحصر به فرد این پارچه می‌توان به دو مورد زیر اشاره کرد.

۱-قابلیت تنفس بالا(پارچه ای خنک)

۲-از بین رفتن راحت لکه ها (مانند لکه های خون)می توان اشاره کرد.

ملحفه‌های پنبه‌ای نیز مانند سایر پارچه‌ها با گذشت زمان و شستشو نرم‌تر می‌شوند و در عین حال دوام خود و ظاهر خود را حفظ می‌کنند. با این حال، هنگام انتخاب این نوع ملحفه ها، توجه داشته باشید که نوع الیاف پنبه مهم است، زیرا برخی از آن‌ها دارای کیفیتی بهتر از بقیه هستند. به طور مثال مواردی مانند آبرفت و پرزدهی باید هنگام خرید این نوع ملحفه مورد توجه قرار گیرد تا روتختی و ملافه‌ای با عمر مصرف طولانی داشته باشند.

 

انواع پارچه -دواج فروشگاه آنلاین کلای خواب

 

در اینجا بخوانید: چگونه بهترین جنس روتختی را تشخیص دهیم؟

  1. پارچه درست شده از بامبو چیست؟

بامبو به عنوان یک ماده سازگار با محیط زیست، به سرعت رشد می کند و معمولاً برای ساخت سایر کالاهای خانگی هم استفاده می شود. فرآیند ساخت ملحفه های بامبو مستلزم استخراج سلولز بامبو و بافتن الیاف به چیزی است که به آن ابریشم مصنوعی بامبو می گویند.

فیلم راهنمای خرید پارچه و معرفی بهترین نوع پارچه برای روتختی

این ملحفه های ساخته شده از این گیاه جنگلی نرم تر از پلی استر یا کتان هستند و به عنوان جنسی مقاوم در برابر چروک شناخته می شوند. جدا از این، ملحفه های بامبو بادوام، ضد حساسیت و دارای قابلیت تنفسی هستند.

پارچه ملحفه ای -دواج فروشگاه آنلاین کلای خواب

  1. آیا پارچه‌های پلی استر پنبه انتخاب هوشمندانه ایست؟

بیشتر ملحفه های پلی استر خالص دارای بافتی سفت و خشن هستند، در حالی که ترکیب های پلی استر(با پنبه) بسیار نرم تر هستند و سطح راحتی بالاتری را ارائه می دهند. این ملحفه ها به راحتی قابل شستشو، مقاوم در برابر چروک و اغلب کاملا مقرون به صرفه هستند. اگر بین انواع پارچه به دنبال ملحفه ای ارزان هستید که دوام نسبتا بالا و کمتر نیاز به اتو کردن داشته باشد، پلی استر بهترین دوست شما خواهد بود.

برای مشاهده و خرید انواع روتختی و ملحفه کشدار دوخته شده از پلی استر پنبه اینجا کلیک کنید

با این حال، با وجود مزایای آن – از جمله مقاومت ذاتی در برابر آب – پلی استر روغن و چربی را جذب می کند و شما را با کابوس پاک کردن لکه ها، به ویژه با ملحفه های سفید مواجه می کند.

 

  1. چرا پارچه کتانی بهترین جنس برای روتختی نیست؟

افراد گرمایی و کسانی که آلرژی دارند از این جنس لذت زیادی می برند زیرا کتان یک ماده خنک‌کننده طبیعی و ضد حساسیت است.

در حالی که این ملحفه ها ممکن است ایده آل به نظر برسند، سفتی آنها گاهی اوقات یک ضعف بین انواع پارچه ها به حساب می آید.

البته با گذشت زمان و شستشو نرمتر می شود، اما هرگز به نرمی رویایی پنبه نمی رسند.

پارچه کتان -دواج فروشگاه آنلاین کلای خواب

 

  1. پارچه‌ای ارزان و با کیفیت به نام تنسل(Tencel)

تنسل یک ماده مربوط به برند Lyocell است. محصولی از خمیر چوب موجود در درختان خاص (به ویژه اکالیپتوس با رشد سریع).

این ماده سازگار با محیط زیست و مقاوم در برابر چین و چروک است و با استفاده از یک فرآیند حلقه بسته(لوپ) تولید می شود، بنابراین هرگونه مواد اضافه ایجاد شده در هنگام ساخت بازیافت و مجدد استفاده می شود.

نرم، صاف و ضد حساسیت، تنسل یک انتخاب عالی برای مصرف کنندگان آگاه به محیط زیست است. با این حال، به خاطر داشته باشید که به اندازه پنبه یا کتان خنک (قابل تنفس) نیست.

پارچه تنسل -دواج فروشگاه آنلاین کلای خواب

 

مشاهده و خرید انواع روتختی با انواع پارچه دلخواه شما

  1. پارچه‌ای سلطنتی و شیک به نام ابریشم

ابریشم یک الیاف طبیعی است که توسط کرم‌های ابریشم تولید می‌شود و از آنجایی که در فرآیند تولید به مراقبت‌های ظریفی نیاز دارد، گزینه گران‌تری است.

جدا از قیمت، ملحفه های ابریشمی به طور طبیعی ضد حساسیت هستند، اما مراقبت و نگهداری از آنها معمولاً دشوار است.

با وجود این معایب، ملحفه های ابریشمی خنک، غنی و مناسب برای افزایش فضای رمانتیک در اتاق هستند.

پاچه ابریشمی-دواج فروشگاه آنلاین کالای خواب

 

  1. چرا پارچه میکرو، بهترین جنس برای روتختی‌های سه بعدی است؟

این نوع پارچه در ابتدایی‌ترین شکل خود، میکروفیبر پلی استری است که بسیار ظریف بافته شده است. از آنجایی که میکروفیبر کمتر به خود لکه جذب می‌کند، ملحفه ای عالی برای بچه‌ها میباشد. همچنین اگر در رختخواب غذا می‌خورید و برای کسانی که به همراه حیوان خانگی خود می‌خوابند، مناسب است.

این پارچه نسبت به پلی استر نرم تر است اما نسبت به پنبه تنفس کمتری دارد و برای هوای سرد خوب است همچنین به علت دوام بالای خود، از این نوع پارچه برای چاپ انواع سرویس های لحاف و روتختی سه بعدی استفاده می‌شود که ضمانت حفظ کیفیت بالایی را نیز دارند.

مشاهده انواع سرویس های سه بعدی عرضه شده در فروشگاه دواج

پارچه میکرو-دواج فروشگاه آنلاین کالای خواب

 

  1. پارچه ساتن چیست؟

ملحفه های ساتن از الیاف مصنوعی ساخته شده اند و حس جذابی دارند.

مانند ابریشم، استفاده از ملحفه ساتن راهی عالی برای افزایش فضای رمانتیک در اتاق است. هنگام جستجوی این نوع ملحفه ها، حواستان به نوع بافت ساتن باشد. نوع بافت میتواند ساتن را نرم و لطیف یا از طرفی آن را زبر و خشن کند.

اگر قصد خرید روتختی لوکس و یا روتختی عروس را دارید، جنس ابریشمی و ساتن بهترین نوع پارچه برای فضای اتاق شما است. تنها در هنگام شستشوی این نوع پارچه‌ها باید مراقبت و دقت بیش‌تری به خرج بدهید تا عمر طولانی‌تری داشته باشند.

   ۹-پارچه فلامنت پنبه ای (Filament Bed Sheet)

الیاف فلامنت از دسته الیاف مصنوعی هستند که در کارخانه ها تولید می شوند. از ترکیب ۷۰% فلامنت و ۳۰% پنبه، پارجه ی فلامنت درست می شود. پارچه فیلامنت بسیار نرم و خنک بوده و دلیل تنفس بالا، بیشترین کاربرد را در روتختی های بیمارستانی و لباس مخصوص بیماران را دارد پس میتوان نتیجه گرفت این نوع پارچه خیلی مناسب برای سرویس های روتختی در اتاق خواب نیست.

۱۰-   روتختی پلی استر پنبه ای (Cotton and Polyester Bed Sheet)

روتختی های پلی استر پنبه ای از ترکیب ۶۵ درصد پلی استر و ۳۵ درصد پنبه ساخته می شوند. ترکیب این دو جنس، باعث هم پوشانی معایب هرکدام از پلی استر و پنبه می شود. در این حالت شما دیگر نگران چروک شدن روتختی نخواهید بود و رطوبت به خوبی به پارچه جذب می شود. همزمان قیمت مقرون به صرفه ای را برای خرید روتختی پلی استر پنبه ای پرداخت میکنید.

۱۱-   روتختی پلی استر(Polyester Bed Sheet)

پلی استر (Polyester) یک فیبر دست ساز از مواد نفتی است که به دلیل مقاومت بالا در برابر شست و شو و چین و چروک بعداز روتختی های پنبه ای و کتان به بازار معرفی شده و مورد استفاده عموم قرار می گیرد. نکته ای که باید در هنگام خرید روتختی پلی استر توجه کنید، خصوصیت عدم جذب رطوبت است، بنابراین اگر در هنگام خواب عرق می کنید این پارچه می توانند عایق نسبتا خوبی برای جلوگیری از ورود آب به تشک باشد.

تفاوت الیاف طبیعی و مصنوعی

۱۲-   روتختی میکروفایبر(Microfiber Bed Sheet)

روتختی های تولید شده از پلی استرو نایلون که دارای بافت سبک و تارهای نازکی است را روتختی میکرو می نامند. روتختی های میکروفیبر جایگزین خوبی برای روتختی های ابریشمی هستند چراکه، سبکی و نرمی پارچه های ابریشمی را دارند. در حالی که نسبت به پارچه‌های ابریشمی گزینه‌ی مقرون به صرفه‌تری هستند.

به عنوان مثال، امروزه بسته به سلیقه خود می توانید روتختی میکروفایبر را در دو نوع پرکال یا ساتین بخرید. بافت پرکال حسی پنبه ای و ترد دارد و دارای بافت معمولی بیش از حد پارچه های بافته شده است. بافت ساتین از روش خاصی برای حرکت نخ‌ های پود به بالای پارچه استفاده می‌ کند تا روکشی محکم و ساتنی ایجاد کند که به زیبایی می‌ پوشد و در لمس ابریشمی می‌ شود!

 

امید است این نوشته تا حد زیادی به تصمیم گیری شما در انتخاب پارچه مناسب روتختی کمک کرده باشد. ما همواره در فروشگاه دواج تلاش داریم تا مشتری با آگاهی کامل تمام نیازهای خود را با قیمتی مناسب و ضمانت کیفیت بلندمدت تهیه کند. شما می توانید در ۷ روز هفته با تماس با مجموعه دواج، تمام راهنمایی های لازم خود را جهت تهیه محصولات مدنظر خود با بهترین کیفیت دریافت کنید.

 

3 دیدگاه برای “بهترین و بدترین نوع پارچه برای روتختی را بشناسید

    • admin گفته:

      جنس کتان از همه جنس های دیگر محکم تره ولی با بعضی سلیقه ها سازگار نیست
      شما کار نرم اگر مورد تاییدتون هست از جنس تنسل و نخ پنبه استفاده کنید بهتره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *