۸ مدل از استانداردترین تشک‌های طبی و مموری فوم

بهترین تشک طبی در بازار ایران

میانگین زمان مطالعه: ۳ دقیقه

تشک تخت شما یکی از مهم‌ترین و پایه‌ترین عنصر برای داشتن خوابی راحت در طول شب است. چراکه نه تنها محافظی برای عدم تماس بدن شما با زمین است، بلکه می‌تواند در کاهش درد‌‌های فیزیکی و جسمی شما نقش موثری را ایفا کند. بدین سبب، اگر خودتان یا عضوی از خانواده دارای اضافه وزن، کمر‌درد، گردن‌درد یا پا‌درد هستید؛ حتما برای انتخاب و تهیه کالای خواب مناسب یا استاندارد اقدام کنید.

در این مقاله تلاش شده است تا معرفی جامع و خلاصه‌ای درباره‌ی انواع تشک‌ها به شما داده شود تا در هنگام خرید محصول مورد نظرتان دچار اشتباه نشوید. پس توصیه می‌شود تا آخر مقاله همراه ما باشید.

 

در اینجا بخوانید: ۱۲نکته طلایی که قبل از خرید تشک باید بدانید و به شما نمی گویند

انواع تشک طبی و غیر طبی برای خرید

تشک‌ها از نظر ساختار به ۶ دسته‌ اصلی زیر تقسیم می‌شوند که در ادامه به توضیح هر مورد می‌پردازیم.

  1. تشک معمولی یا فنری (Regular Mattress)

    • تشک معمولی با فنر منفصل (Pocket Spring Mattress)

    • تشک معمولی با فنر متصل یا مارپیچ (Bonell Spring Mattress)

  2. تشک طبی (Orthopedic/medical Mattress)

  3. تشک طبی فنری (Orthopedic/medical Spring Mattress)

  4. تشک طبی فوم (Foam  medical Mattress)

  5. تشک مموری فوم (Memory Foam Mattress)

  6. تشک هیبریدی (Hybrid Mattress)

به طور کلی تشک‌ها کارکرد‌ها و ساختار‌های متفاوت و ویژه‌ای را برای مشتریان خاص ایفا می‌کنند. پس اگر می‌خواهید بهترین کالا را با توجه به شرایط فیزیکی انتخاب کنید، خواندن ادامه مطالب را از دست ندهید.

خرید تشک طبی ارزان در شرق تهران

    1. راهنمای خرید تشک معمولی (فنری)

      تشک‌های معمولی یا غیر‌طبی، همان محصولات رایج و پر‌فروشی هستند که برای خواب افراد عادی گزینه‌ی مطمئنی به شمار می‌روند. آنها از اولین و قدیمی‌ترین اقلام کالای خواب تولید شده هستند و به دلیل آنکه در ساختار آنها از فنرهایی با ساختارها و جایگاه های متفاوت استفاده شده‌ است به نام تشک‌های فنری نیز خوانده می شوند.
      علاوه بر فنر استفاده شده در آنها از فیبر و فوم هم برای تولید ساختار مستحکم‌تر استفاده می‌شود. نکته‌ی قابل توجه هنگام خرید محصولات فنری این است که این نوع تشک‌ها، تحمل وزن حداکثر ۷۰ کیلوگرم را دارند. اگر در انتخاب تشک متناسب با وزن خود مشکل دارید، ما سعی کرده‌ایم جامع ترین راهنمای اندازه و ابعاد تشک آنچه که شما احتیاج دارید را گردآوری کنیم.

      قابل توجه است که هرچه ضخامت فنر کمتر باشد، تشک سفت‌تری خواهید داشت. از طرفی، افرادی که خواب سبکی دارند و تکان خوردن همبسترشان موجب ناراحتی آنها می‌شود یا به ارتعاشات فنری حساس هستند، می‌توانند از نوع دشک فنری منفصل استفاده کنند.

      همانطور که گفتیم، عمده‌ی ساختار اصلی تشک‌های معمولی یا رگولار را فنر می‌سازد و بر اساس نوع و جایگاه فنرها، می‌توانیم آن ها را به تشک‌های فنری متصل و فنری منفصل طبقه‌بندی کنیم.

        • آشنایی با تشک فنری متصل یا مارپیچ  (Bonell Spring mattress)

      تشک‌های فنری متصل یا Miracoil Mattress از مجموعه‌ای از فنرهای بهم پیوسته و متصل ساخته می‌شوند. وزن آنها به دلیل استفاده از مجموعه فنرها یا میراکویل، سبک است و به راحتی جا به جا می شود. این کالا به دلیل دارا بودن فنر، با عنوان تشک‌ اسپرینگ یا Bonnell Spring mattress نیز شناخته می‌شود.

        • آشنایی با تشک فنری منفصل(Pocket Spring mattress)

      تشک‌های فنری منفصل برخلاف محصولات قبلی، دارای ساختاری از فنرهای جاسازی شده درون پاکت هستند.
      عدم تماس با فنرها یا اصطکاک و کاهش ارتعاشات فنرها از دلایل منطقی برای به وجود آمدن پاکت اسپرینگ‌ها(Pocket Spring mattress) می‌باشد. پاکت اسپیرینگ‌ها به دلیل ساختار فشرده‌ی فنرها، خاصیت طبی بهتری نسبت به فنری منفصل دارند و گردش هوا در زیر آنها آسان تر است.
      پس اگر می‌خواهید خوابی خنک داشته باشید و متوجه حرکات همبستر خود در هنگام خواب نشوید از دشک‌های پاکتی  استفاده کنید.

      بهترین تشک طبی در بازار ایران

    2. تشک طبی چیست؟

      تشک‌های طبی(Orthopedic mattress) به دلیل استفاده از فوم‌هایی با جنس‌های متفاوت برای پشتیبانی از کمر، ستون فقرات و مفاصل در میان بیماران، گزینه‌ی مناسبی به شمار می آیند. ساختار این محصول می تواند از فوم، فوم ژل، مموری فوم، فوم و فنر (هیبریدی) ساخته شود.

      همانطور که اشاره شد، هرکدام از این ساختارها برای افرادی با درد مفاصل در کمر، ستون فقرات و پاها مورد استفاده قرار می‌گیرد، چراکه بدن را در حالت مناسبی قرار می‌دهد و از فشار بیش از حد به عضلات و استخوان‌ها جلوگیری می‌کند.

    3. تشک طبی فنری (Orthopedic Spring Mattress)

      ساختار اصلی تشک‌های طبی فنری، مانند دسته‌ی قبلی، فنرهای منفصل یا متصل به همراه فوم و اسفنج می‌باشد و تفاوت آنها در ضخامت فنرها است، به طوری که فنرهای ضخیم تری را دارا هستند و خواب راحتی را برای شما فراهم می‌کنند. همچنین در ساختار آنها از لایه های اسفنج بیشتری استفاده می‌کنند. ترکیب فنر، اسفنج و فوم باعث کاهش ارتعاشات فنری و عدم غرق شدن در فوم می‌شود.

    4. تشک طبی فوم (Orthopedic Foam Mattress)

      تشک‌های طبی فومی به دلیل استفاده از فوم گسترده و یکدست، نرمی و لطافت خوبی را در هنگام خواب برای شما فراهم می‌کنند و با محدود‌کردن لرزش و گرفتن فشار‌های وارده، از فشارهای احتمالی به کمر و پاها جلوگیری می‌کنمد. توجه کنید که استفاده از تشک‌های طبی، با تجویز پزشک و در صورت داشتن مشکلات جسمانی می‌تواند گزینه‌ی خوبی به شمار بیاید.

      تفاوت تشک هیبرید و تشک طبی

    5. تشک مموری فوم (Memory Foam Mattress)

      تشک‌های مموری فوم یا فوم حافظه دار، دارای ساختار کشسانی بر اساس فشار و وزن تحمیلی هستند. ساختار اصلی تشک های حافظه دار، فوم پلی یورتان یا ویسکوز است تا شکلشان را براساس انعطاف و فشار بدنی شما تعیین کنند. وجود ساختار ویسکوزی در memory foam باعث تولید گرمای خوبی در زمستان می‌شود، همچنین آنها قابلیت مهار لرزش‌های شدید را دارند.

    6. تشک هیبریدی (Hybrid Mattress)

      تشک‌های هیبریدی تلفیقی حرفه‌ای از فوم و فنرهای مخصوص هستند. تشک هیبریدی یکی از به روزترین و جدیدترین انواع محصولات که در بازار وجود دارند و می‌توانند روی فیزیک شما هنگام خواب، تاثیر زیادی داشته باشند. این دسته از محصولات به نسبت دسته‌بندی قبلی انتخاب به صرفه تری هستند.

      مقایسه تشک فنر پاکتی با فنر منفصل

اگر بخواهیم از این قسمت جمع‌بندی کاملی انجام دهیم باید یادآور شویم که مولفه‌هایی مانند جثه، وزن و فضای اتاق خواب، جزو مولفه‌های اولیه انتخاب تشک هستند. مولفه های ثانویه، ساختار و مواد به کار رفته در آنها می‌باشند. سفتی و نرمی نیز از مولفه‌های موردتوجه بسیاری از خریداران است و باید توسط مشتری آزمایش شود. درنهایت، از شما سپاسگزاریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید، همچنین بسیار خوشحال می‌شویم که در صورت داشتن پرسش یا تجربه در قسمت نظرات مطالب خود را درج کنید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *