پر کاربردترین اصطلاحات انگلیسی کالای خواب(تشک)

ملحفه کشدار تک نفره

میانگین زمان مطالعه: ۲ دقیقه

افزایش روزافزون روند نوگرایی زندگی و سرعت بالای تحول های شگرف در صنایع متفاوت منجر به تولید و مصرف اقلام و ملزومات جدید و متنوع کالای خواب شده است.

بدون شک، تحول در صنعت چیدمان و طراحی فضای داخلی خانه متاثر از سلیقه های متفاوت ساکنان زمین و نیاز آنها به کاربرد های گسترده از کالای خواب است. در این راستا، تولیدکنندگان و طراحان چیدمان اتاق خواب ها، تولیدات بزرگ و متنوعی را از محصولات کالای خواب، چه در خارج و چه در داخل به وجو‌د آورده اند تا سلایق مخاطبان خاص خود را پوشش دهند.

از آنجایی که مشتریان وب سایت کالای خواب دواج ارزشمند و محترم هستند، سعی خود را کرده ایم تا بهترین و کامل ترین راهنمای خرید کالای خواب را با اصطلاحات فارسی و انگلیسی به مخاطبان خود عرضه کنیم.

کلمات پرکاربرد انگلیسی دنیای کالای خواب( قسمت اول)

روتختی و تشک 

lphtz ja;

معادل تخت خواب و تشک در فارسی چه واژه ای است؟ (Bed and Mattress)

یکی از اولیه ترین کالای های خواب، تخت و تشک هستند که در انگلیسی با اصطلاح (Bed and Mattress) شناخته می‌شوند. اما نباید انتخاب و خرید یک تشک خوب را دست کم گرفت چراکه حداقل ۷ ساعت از عمر خود را برروی تشک سپری میکنیم.

به طور کلی تخت خواب ها و تشک ها به دو دسته بندی اصلی از نظر اندازه، مطابق زیر تقسیم می شوند.

۱.     تخت خواب / تشک تک نفره (Single size bed)

۲.     تخت خواب / تشک دونفره (King size bed / Queen size bed)

آشنایی با تشک مسافرتی تولید شده در فروشگاه دواج

تخت خواب / تشک تک نفره (Single Size Mattress)

تشک های تک نفره که در زبان انگلیسی به  Single size mattressهم معروف هستند، شامل ابعاد متفاوتی با توجه به جثه ی فرد و اندازه اتاق خواب انتخاب می شوند.

·      تشک یک نفره سایز ۲۰۰*۹۰ (Twin)

·      تشک یک نفره سایز ۲۰۰*۱۲۰ (Twin-XL)

به طور کلی تشک یک نفره با ابعاد ۲۰۰*۹۰ مناسب یک فرد بالغ با اندام متوسط می باشد، اما اگر دارای ابعاد و وزن بیشتری هستید ما به شما تشک یک نفره با ابعاد ۲۰۰*۱۲۰ را برای داشتن خوابی راحت پیشنهاد می دهیم.

همچنین شما برای خرید روتختی مناسب این تشک‌ها باید به فروشنده اطلاع دهید که روتختی تشک تک نفره عرض ۹۰ یا ملحفه کشدار عرض۱۲۰ مدنظرتان است.

 

تخت خواب / تشک دونفره (king Size / Queen Size)

دسته ی قابل توجه دیگری از تشک های خواب به تشک های دونفره اختصاص داده می شود. این دسته تشک های دارای دو اندازه متداول با نام های Queen size و King size در بازارهای جهانی به فروش می رسند. همچنین لازم به ذکر است در انتخاب روتختی دونفره مناسب این تشک‌ها باید به دو سایز زیر و تفاوت‌هایشان توجه کرد:

 

۱-تشک دونفره با اندازه ی ۲۰۰*۱۶۰ (Queen Size Mattress)

تشک های دونفره با اندازه کویین از محبوب ترین و پرفروش ترین تشک ها برای زوج ها هستند، چراکه با توجه به قیمت مناسبشان ابعاد باز و راحتی را برای هر فرد (حدود ۸۰ سانتی‌متر) تامین می کنند.  نکته ی قابل توجه دیگر هنگام خرید تشک های کوئین، تنوع روتختی یا ملحفه و لحاف برای تکمیل تخت می باشد. شما می توانید جدیدترین طرح‌های سرویس های روتختی دونفره عرض ۱۶۰ را در اینجا مشاهده کنید.

خرید روتختی گلدار سه بعدی چاپی

۲-تشک دونفره با اندازه ی ۲۰۰*۱۸۰ (King Size Mattress)

دسته ی دیگری از تشک های دونفره، تشک دونفره با سایز کینگ نام دارد. تشک های کینگ بزرگترین اندازه ی استانداردی است که به صورت کارخانه ای تولید می شود به طوری برای هر فرد به صورت خوابیده می تواند ۹۰ سانتی‌متر عرض را تامین کند.  مورد استفاده ی تشک های king size برای زوج هایی است که می خواهند نوزادشان را در کنار خود بخوابانند و همزمان جای خواب خودشان هم داشته باشند.

توجه: در هنگام خرید روتختی مناسب برای تشک‌های تک نفره و دونفره، حتما به ارتفاع تشک خود توجه لازم را داشته باشید زیرا ممکن است ارتفاع تشک برایتان کمتر از حد مورد نیاز باشد.

نکاتی در مورد خرید سرویس لحاف ترک

تمام روتختی‌هاو ملحفه‌های دونفره تولید شده در فروشگاه دواج، با حداکثر ارتفاع قطر تشک(یعنی ۲۷سانتی متر) دوخته شده می‌باشند. به همین خاطر شما می‌توانید به راحتی خرید خود را انجام دهید.

در انتها فراموش نکنید که موقع سفارش تشک مورد نظرتان یک محافظ تشک یا Mattress Protectors را هم به سبد خریدتان اضافه کنید. ممکن است در ابتدا از اهمیت آن غافل باشید، اما با دانستن تعدادی از کاربردهای محافظ تشک، می توانید آن را با بهترین کیفیت از فروشگاه کالای خواب دواج تهیه کنید

(لینک مشاهده انواع محافظ تشک‌های موجود در فروشگاه دواج با گارانتی ارزان ترین قیمت و بهترین کیفیت).

محافظ تشک، علاوه بر اینکه به بهداشت تشک شما کمک می کند، باعث افزایش طول عمر و مانعی برای ورود آب و گرد و خاک به لایه های رویی و مرکزی تشک می شود. همچنین محافظ  تشک یک راه حل بسیار آسان برای خارج نشدن از شرایط گارانتی تشک است.

 

۱۰ دلیل قانع کننده برای استفاده از محافظ تشک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *