مهم ترین اثرات امواج مغناطیسی بر کیفیت خواب! (۱۰۰% ضروری)

راه های افزایش کیفیت خواب

هنگام فکر کردن در مورد خواب لازم ، تمرکز بر روی چند ساعت خواب طبیعی است. اگرچه مدت خواب بدون شک مهم است ، اما این تنها بخش معادله نیست و مهم تر از آن میزان زمانی است که خواب درستی داشته اید.

همچنین مهم است که به کیفیت خواب و اینکه آیا زمان صرف شده در خواب بهبودی است ، توجه کنیم. پیشرفت هم زمان چندین مرتبه از طریق چرخه خواب ، متشکل از چهار مرحله خواب جداگانه ، یک قسمت حیاتی از استراحت با کیفیت بالا است.

هر مرحله از خواب ، بخشی از اجازه دادن به ذهن و بدن شما است که با طراوت بیدار می شود. درک چرخه خواب همچنین به شما توضیح می دهد که چگونه برخی اختلالات خواب ، از جمله بی خوابی و آپنه انسدادی خواب ، می توانند بر خواب و سلامتی فرد تأثیر بگذارند.

چرخه خواب چیست؟

خواب یکنواخت نیست. در عوض ، در طول شب ، خواب کامل شما از چندین دور چرخه خواب تشکیل شده است که از چهار مرحله جداگانه تشکیل شده است. در یک شب معمولی ، فرد چهار تا شش چرخه خواب را پشت سر می گذارد .
طول تمام چرخه های خواب یکسان نیست ، اما به طور متوسط ​​هر کدام حدود ۹۰ دقیقه طول می کشد.

آیا همه چرخه های خواب یکسان هستند؟

با پیشرفت در خواب شبانه ، تغییر چرخه های خواب طبیعی است. اولین چرخه خواب اغلب کوتاه ترین است و بین ۷۰ تا ۱۰۰ دقیقه است ، در حالی که چرخه های بعدی بین ۹۰ تا ۱۲۰ دقیقه کاهش می یابد. علاوه بر این ، ترکیب هر چرخه – چقدر زمان در هر مرحله از خواب صرف می شود – با گذشت شب تغییر می کند.

چرخه خواب می تواند از یک فرد به فرد دیگر و از شب به شب دیگر براساس طیف وسیعی از عوامل مانند سن ، الگوی خواب اخیر و مصرف الکل متفاوت باشد.

 

به نظر می رسد مغز انسان قادر است میدان های الکترومغناطیسی با فرکانس پایین (ELF EMF) را جذب ، تشخیص و به آنها پاسخ دهد و روی کیفیت خواب تاثیر بگذارد.

مطالعات آزمایشگاهی کنترل شده در مورد خواب انسان در مورد قرار گرفتن در معرض چنین امواجی کم است.

با این وجود اثرات مزاحم در خواب شبانه برای فرکانسهای ۵۰/۶۰ هرتز گزارش شده است ، در حالی که فرکانسهای پایین تر (یعنی کمتر از ۲۰ هرتز) آزمایش نشده اند.

این فرکانس ها با دامنه فرکانس سیگنال الکتروانسفالوگرافی(EEG)  یا همان نوار مغزی همپوشانی دارند و محققان خواب از الگوی فرکانس های خاص (۱ تا ۱۵ هرتز) برای تقسیم پیوستگی حالت خواب-بیداری در مراحل بیداری و خواب استفاده کرده اند.

برای مثال، عمیق ترین مرحله خواب (N3) با فعالیت موج آهسته (۱-۴ هرتز) مشخص می شود و به عنوان شاخص الکتروفیزیولوژیک در عملکرد ترمیم خواب عمل می کند.

 

تاثیر گوشی های هوشمند بر کیفیت خواب

تحقیقات پژوهشگران نشان می‌دهد خوابیدن در کنار تلفن همراه، بویژه گوشی‌های هوشمند باعث ایجاد اختلال در خواب می‌شود.

به گفته محققان، وجود تلفن همراه در کنار فرد در طول شب تاثیرات نامطلوبی بر کیفیت خواب دارد.

مشکل اصلی در مورد دستگاه تلفن همراه، نور صفحه نمایش آن است که در نسل جدید گوشی‌های هوشمند با وجود کیفیت بالای صفحه‌های نمایش، این مشکل دوچندان شده است.

زمانی که افراد به گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های خود در تاریکی خیره میشوند، طول موج کوتاه نور آبی منجر به تأخیر در ترشح ملاتونین می‌شود و پیرو آن، فرآیند خواب را سخت‌ تر می‌کند.

کیفیت خواب-قروشگاه دواج

Wi-Fi و کیفیت خواب

مطالعات حاکی از آن است که کسانی که در معرض تابش الکترومغناطیسی تلفن های همراه قرار می گیرند، به طور قابل توجهی سخت تر از سایرین به خواب می روند و الگوی خوابشان دچار بی نظمی می شود.

در کنار داشتن یک روتختی نرم و راحت ، عواملی همچون بسیاری از سیگنال های وای فای می تواند بر کیفیت خواب موثر باشد.

البته بی خوابی تنها مشکل نیست، بلکه به دنبال آن فشار خون بالا و افزایش میزان افسردگی نیز رخ می دهد.

محققان توصیه می کنند که قبل از شروع زمان خواب دستگاه های دارای وای فای خاموش شوند.

نویسنده ارشد این تحقیقات میگوید: “دستگاه‌های الکترونیکی مانند تبلت و گوشی هوشمند سطح هورمون خواب را کاهش و کیفیت خواب را تحت تأثیر خود قرار می‌دهند.”

 

چند معضل دیگر که WIFI در آینده در سلامتی شما ایجاد خواهند کرد…

متخصصان در ادامه می‌گویند:

عوارض پایین آمدن کیفیت خواب به خصوص در کودکان بسیار بیشتر از خستگی و خواب‌آلودگی است؛

عدم داشتن خواب منظم با خطر بالای افسردگی، چاقی، حمله قلبی، سکته مغزی و دیابت ارتباط مستقیم دارد.

پرتوهایی که از صفحه تلفن همراه ساطع می‌شود، باعث ایجاد تداخل در کارکرد طبیعی بدن در طول شبانه‌روز می‌شود.

این پرتوها باعث تحریک شبکیه چشم و افزایش ساعات بیداری تا خواب می‌شود، زیرا نور یاد شده مانند سایر نورهای مصنوعی از ترشح هورمون ملاتونین که در طول خواب ترشح میشود،جلوگیری میکند.

چرا نباید در کنار تلفن همراه خوابید؟!

پژوهش‌های صورت گرفته توسط محققان ژاپنی نشان می‌دهد نوجوانانی که در ساعات پایانی شب از تلفن همراه استفاده می‌کنند، در خطر ابتلا به مشکلات سلامت روان، از جمله بی‌خوابی و آسیب‌زدن به خود قرار دارند.

 

کیفیت-خواب

باید متذکر شویم اشعه‌‌ای که تلفن همراه در اطراف خود دارد بسیار خطرناک‌ بوده و باعث بروز مشکل مخصوصا برای زمانی که در خواب هستید، می‌شود.

در واقع این اشعه‌های تولید شده توسط تلفن های هوشمند، باعث به‌هم ریختن ریتم ضربان قلب و تغییر در سیستم فرآیندهای خود تنظیم کننده مانند زمان بیولوژیکی بدن انسان خواهند شد.

به‌طور کل سازمان بهداشت جهانی به تاثیر منفی همه لوازم الکترونیکی و نه تنها تلفن های هوشمند بر روی بدن انسان‌ها اشاره کرده و به گفته این سازمان احتمال ابتلا به بیماری‌های سرطانی را افزایش می‌دهند.

 

همان‌طور که می‌دانید تلفن همراه، حتی اگر در حالت استندبای هم باشد، توسط امواج الکترومغناطیسی‌ با دنیای بیرون ارتباط برقرار می‌کند و این امواج هستند که در طولانی مدت برای بدن انسان مشکل‌ساز خواهند شد.

 

میزان این امواج در زمانی که تلفن همراه‌تان زنگ می‌خورد بیشتر می‌شود و تاثیر منفی آن بر روی بدن افزایش خواهد داشت.

براساس تحقیقاتی که در استرالیا انجام شده، روشن بودن تلفن همراه در هنگام خواب برای مردان، مشکلات مختلف بیشتری را به‌وجود می‌آورد.

تحقیقات نتوانسته‌اند به طور دقیق ثابت کنند که امواج گوشی ‌ها خطرناک هستند، اما مطالعات کافی مبنی بر ارتباط این دو وجود دارد و به خصوص باید در مورد کودکان محتاط باشیم.

همچنین توصیه کردند که باید از هدست‌ها استفاده شود و به هنگام خواب نباید گوشی همراه را زیر بالش و یا روی تخت خواب قرار داد و همچنین نباید آنها را در جیب یا کمربند حمل کرد.

 

نکات ایمنی برای استفاده از موبایل

امروزه استفاده از تلفن همراه تبدیل به یک فرهنگ شده و واقعا نمی توان از آن استفاده نکرد. بنابراین می توان با رعایت نکات زیر ضررهای آن را به حداقل رساند:

  • حتی المقدور از ارسال پیامک به جای صحبت کردن استفاده کنید، زیرا اشعه کمتری تولید کرده و کمتر آسیب می رساند.
  • در صورتی که می خواهید از تلفن همراه استفاده کنید، از هندزفری استفاده کنید و از چسباندن مستقیم گوشی تلفن به گوش و نزیک به سر، خودداری کنید.
  • گوشی تلفن همراه خود را در فاصله دوری از بدن خود قرار دهید تا از تشعشات آن در امان باشید.
  • گوشی تلفن همراه را به هیچ وجه داخل اتاق خواب نبرید، چرا که به هنگام خواب مغز شما قابلیت بیشتری برای دریافت امواج دارد.
  • خطر امواج هنگام صحبت کردن از هر زمان دیگر بیشتر است . زیرا این امواج همواره در حال کم و زیاد شدن هستند.
  • خانم های باردار باید حداقل ۲ متر با تلفن همراه فاصله داشته باشند.
  • وقتی که می خواهید با تلفن همراه به کسی زنگ بزنید، تا زمانی که ارتباط بر قرار نشده و شخص در آن طرف خط شروع به صحبت نکرده، تلفن همراه را نزدیک گوش خود نگیرید. زیرا در این مدت تلفن همراه از توان فرستادن سیگنال معادل با دو وات یا ۳۳ دسی بل استفاده می کند.
  • تا حد ممکن از صحبت کردن با گوشی تلفن همراه بپرهیزید و بویژه از استفاده کودکان از تلفن همراه جلوگیری کنید.

 

فروشگاه کالای خواب دواج با آرزوی خواب راحت و آسوده در کلیه روزها برای شما، با ارائه بهترین قیمت و تنوع محصولات خود همواره در خدمت شماست.

 

دراینجا بخوانید:

چرا فروشگاه دواج ارزان تر از همه جا است؟

سرویس روتختی و ۷ نکته در انتخاب آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *