سرویس روتختی و ۷ نکته در انتخاب آن

خرید-سرویس-روتختی

سرویس روتختی معمولا بیشترین جلوه را به تخت خواب داده و نقش مهمی در آراستگی اتاق خواب و تکمیل دکوراسیون این بخش از منزل دارد.

علاوه بر این، با به کار بردن روتختی، رنگ اصلی سرویس خواب مانند روز اول حفظ شده و از نشستن  گرد و غبار روی ملحفه جلوگیری می‌شود.

اگر قصد تهیه سرویسی هماهنگ با تم رنگی مناسب برای اتاق خواب خود را دارید، هیچ چیز مثل انواع سرویس‌های زیبای روتختی به شما کمک نخواهد کرد.

فروشگاه دواج با افتخار وظیفه تامین سرویس های روتختی شما را با ارزان‌ترین قیمت برعهده می گیرد.

خرید انواع سرویس روتختی و لحاف

آشنایی با مفاهیم کالای خواب

سرویس لحاف که با نام سرویس روتختی نیز شناخته می‌شود یکی از مهم ترین عناصر اتاق اخواب هر فرد می‌باشد. سرویس خواب معمولا به صورت تک نفره و دونفره در سایز های استاندار به خریداران عرضه می‌شود.
لازم است بدانید که روتختی کاوری نوعی دیگر از سرویس خواب است که به راحتی از کاور لحاف جدا شده و می‌توانید آن را جداگانه بشورید با حتی عوض کنید. خرید ست روتختی زیبا با جنسی مرغوب می‌تواند خواب راحتی را به شما تقدیم کند و زیبایی محیط خواب شما را چندین برابر کند. در نتیجه، داشتن اطلاعاتی درباره‌ی عناصر تشکیل دهنده ست رو تختی می‌تواند به شما کمک کند.

یک سرویس لاحاف دونفره از شش بخش شامل روتختی، دو روباشی، دو روکوسنی و لحاف تشکیل شده است، در حالی که سرویس روتختی تک نفره شامل تمامی موارد بالا به غیر از دو روکوسنی می‌باشد.

·      روتختی: بدون شک ملحفه یا روتختی یکی از اصلی ترین موارد استفاده در هنگام خواب است. همانطور که پیداست، از آم برای کاور کردن تشک در هنگام خواب استفاده می‎شود تا علاوه بر مراقبت از پوست شما در هنگام تماس با تشک از کثیف شدن آن جلوگیری کند. این کالا به دو نوع کشدار و بدون کش در سایز‌های استاندارد و غیراستاندارد به فروش می‌رسد.

·      روبالشی: روبالشتی که رومتکا هم خوانده می‌شود شامل دو تیکه روبالشیتی برای کاور کردن بالشت درنظر گرفته شده‌اند.

·      روکوسنی: از این کالا بیشتر برای زیبایی تخت خواب استفاده می‌کنند که شامل دو تکه می‌باشد. اما می‌توانید از کوسن برای بالا آوردن ارتفاع سر یا مواردی دیگر استفاده کنید. همانطور که گفته شد، ست روتختی‌های تک نفره این مورد را ندارند.

·      لحاف یا لحاف لایت: به مجموعه‌ای از الیاف که درون ملحفه قرار گرفته و چهار طرف آن به وسیله دوخت بسته می‍شود، لحاف می‌گویند. لاحاف مکمل ملحفه است که معمولا از یک نوع جنس و طرح پارچه دوخته می‌شوند.

خرید سرویس روتختی و نقش مهم آن در دکوراسیون اتاق خواب

بیشترین لحظات، آرامش و استراحت شبانه ما در اتاق خواب می‌گذرد.

از این گذشته در طول روز نیز این مکان، به عنوان بخش مهمی از منزل مورد استفاده است. به همین دلیل تلاش می‌کنیم تا ترکیب و چیدمان آن را زیبا و منظم نگه داریم.

 

از آنجا که تخت خواب بزرگترین قسمت از دکوراسیون اتاق خواب را تشکیل می‌دهد، روتختی و اجزای بکار رفته در سرویس تخت خواب نقش مهمی در این نما خواهند داشت.

بر این اساس، باید دقت کافی و کامل در انتخاب و خرید این محصولات صورت گیرد.

در این مورد نه‌تنها رنگ و نمای ظاهری، بلکه جنس الیاف مصرفی در بافت پارچه (پنبه،پنبه کتان، پنبه پلی استر و …) ، دوام و کارایی آن نیز به‌ نوبه خود دارای اهمیت است.

 

اجزای سرویس ملحفه  به طور مستقیم با پوست در تماس هستند.

آن هم در زمان خواب و استراحت که بدن در بی‌دفاع‌ترین حالت خود در طول شبانه روز قرار دارد.

به این ترتیب وجود هرگونه مشکل در جنس یا آلودگی به میکروب و باکتری، می‌تواند تاثیر منفی بر سلامتی فرد داشته یا تولید حساسیت نماید.

 

به این منظور، فروشگاه دواج همواره در تلاش است تا با انتخاب جنس پارچه مناسب برای این کار تولیدات خود را به محصولاتی مفیدتر و سالم‌تر ارتقا دهد.

 

در اینجا بخوانید: ۷رازی که نوعروسان در هنگام خرید روتختی نمی دانند.

خرید-سرویس -روتختی

مشخصات سرویس روتختی ایده‌آل:

برای بیشترین استفاده مفید از کالای خواب و اجزای مورد استفاده در این بخش، شامل لحاف و ملحفه‌ها، لازم است انتخابی دقیق داشته و موارد مهم را در هنگام خرید به خاطر بسپاریم. اگر میپرسید کدام موارد با ادامه مقاله همراه ما باشید :

 

اندازه مناسب روتختی برای خرید:

هر چقدر هم که یک سرویس لحاف کاربردی باشد، در صورتی که اندازه آن با تخت خواب یکسان نباشد، زیبایی خاصی نخواهد داشت.

این مورد تاثیر زیادی در منظم نشان دادن فضای اتاق خواب دارد که نباید از آن غافل شد.

بسته به اندازه تخت خوابی که استفاده می‌کنید ، می‌توانید سرویسی متناسب با آن خریداری نمایید. فروشگاه دواج سرویس روتختی تک نفره و سرویس لحاف دونفره را در سایز های سفارشی به صورت فروش اینترنتی به مشتریان عرضه می کند.

سایز روتختی شما با توجه به سایز های استاندارد تشک های تک نفره یا دونفره تعیین می‌شود. با در نظر داشتن اندازه‌ی تشک، گزینه های بیشتری برای انتخاب ملحفه در اختیارتان قرار می‌گیرد. حال نوبت تعیین اندازه‌ی روکش تشک رسیده است.

برای این کار باید در وهله‌ی اول تعیین کنید که ملحفه کشدار (روتختی دوردوزی شده با کش) یا روتختی بدون کش مدنظر شماست. بنابر خواسته شما، هر دو کالا در فروشگاه دواج به فروش می‌رسد.

اگر جزو دسته افرادی هستید که اندازه تشک خود را موقع خرید فراموش کرده‌اند یا از کالا‌های خاصی مانند مموری فوم یا هیبریدی برای درمان بیماریشان استفاده می‌کنند، اصلا نگران نباشید چراکه ما به شما کمک خواهیم کرد تا اندازه روتختی مناسب را پیدا کنید.

برای اندازه‌گیری دقیق تشک، طول و عرض تشک را تا مرز دوخت علامت بزنید، سپس ارتفاع آن را اندازه گرفته و یادداشت کنید. حتما به این مورد توجه داشته باشید که برای داشتن ظاهر زیبای رو تختی، باید آن را به زیر تشک ببرید تا موقع خواب از روی تشک کنار نرود.

ساده‌ترین راه‌حل برای حل این مشکل، استفاده از روتختی‌های کش دار می‌باشد. چراکه نه تنها ملحفه را روی تشک ثابت نگه می‌دارند، بلکه ظاهر مرتب و آراسته‌ای به اتاق خواب می‌دهند.

برای اندازه‌گیری دقیق تشک، طول و عرض تشک را تا مرز دوخت علامت بزنید، سپس ارتفاع آن را اندازه گرفته و یادداشت کنید. حتما به این مورد توجه داشته باشید که برای داشتن ظاهر زیبای رو تختی، باید آن را به زیر تشک ببرید تا موقع خواب از روی تشک کنار نرود.

ساده‌ترین راه‌حل برای حل این مشکل، استفاده از روتختی‌های کش دار می‌باشد. چراکه نه تنها ملحفه را روی تشک ثابت نگه می‌دارند، بلکه ظاهر مرتب و آراسته‌ای به اتاق خواب می‌دهند.

 

مناسب ترین وزن پارچه ملحفه:

یکی از ویژگی های مهم در مورد الیاف بکار رفته در تهیه پارچه، وزن آنهاست. به معنای دقیق‌تر وزن یک متر مربع پارچه در گرم نشان دهنده وزن پارچه است و نشان دهنده ضخامت یا چگالی است.

گرچه وزن به‌تنهایی نمی‌تواند نشانه درجه مرغوبیت پارچه باشد، اما جز در برخی موارد، اغلب مردم روتختی‌های سبک با قابلیت جابجایی را بر مدل‌های سنگین ترجیح می‌دهند.

سرویس روتختی و 7 نکته در انتخاب آن

پارچه‌های نخی و پنبه‌ای در دسته‌ی سبک و تنفس‌پذیر قرار می‌گیرند، چراکه نخ‌های استفاده شده در تولید آنها وزن سبک و تراکم کمتری را دارا است. به این ترتیب، کار مرتب کردن تخت خواب هم آسان‌تر می‌شود.

برای دانستن وزن پارچه همیشه مشخصات پارچه را بخوانید یا از فروشنده بخواهید که شما را راهنمایی کند.

رنگ، نقش و طرح:

این ۳ مورد بخش زیادی از زیبایی اتاق خواب را تشکیل می‌دهند.

برای آنکه رنگ روتختی با سایر بخش‌های اتاق تناسب داشته باشد، لازم نیست حتما همرنگ سایر اشیاء یا دیوارها باشد.

بلکه کافی است رنگ آن خنثی بوده (مانند رنگ خاستری،کرم،سفید،آبی نفتی،مشکی و …) یا بخشی از تونالیته رنگی محیط باشد.

معمولا ست روتختی به صورت تک رنگ (مونوکروم) یا ترکیب چند رنگ خنثی مانند سفید و طوسی، مورد توجه بسیاری از خریداران است. تمام تکه‌های یک سرویس باید به نحوی باهم تناسب رنگی و طرحی داشته باشند. به همین منظور سرویس های لحاف برای روتختی‌های دونفره و تک نفره با ابعاد و طرح‌های گوناگون تولید شده‌اند تا مجموعه‌ای زیبا به مشتریان ارائه دهند.

اگرچه انتخاب سرویس لحاف و روتختی به سلیقه افراد بستگی دارد، اما امروزه بیشتر تولیدکنندگان کالای خواب مانند دواج سعی کرده‌اند که زیبا‌ترین و پرفروش‌ترین طرح‌ها و مدل‌های سرویس لحاف را عرضه کنند. مدل‌های گوناگونی از سرویس لحاف دخترانه، پسرانه، فانتزی، ساده، سه بعدی و گلدار در بازار وجود دارند که با توچه به سلیقه شما و کیفیت انتخاب می‌شوند.

هم‌چنین سرویس‌هایی با رنگ بادوام، برای مدت بیشتری تازه و نونوار باقی می‌مانند. این بخش مربوط به جنس پارچه روتختی و نوع چاپ آن است که مورد توجه ویژه قرار می‌گیرد.

وجود رنگ‌بندی قوی و متنوع، امتیاز بزرگی است که بسیاری از خریداران سرویس روتختی از برندهای خوشنام را به خود جذب کرده و تمایل آنها را به نوع خاصی از این ملزومات خواب بیشتر می‌کند.

 

بهترین جنس و الیاف برای روتختی و لحاف:

 جنس روتختی و سایر اجزای سرویس خواب از دیگر موارد مهمی است که هنگام خرید این ملزومات اتاق خواب باید مورد نظر داشته باشید.

این مورد به‌ویژه در سرویس ملحفه، لحاف لایت ، پتو و دیگر اجزای این سرویس که باید مرتبا شسته شوند بسیار مهم است.

تفاوت الیاف طبیعی و مصنوعی

همانطور که گفتیم، یک سرویس خواب شامل یک لحاف یا لحاف لایت با طرح و رنگ پارچه روتختی است.  اما تفاوت لحاف معمولی با لایت در چیست؟

تفاوت این دو لحاف در شکل و ظاهر آنهاست. لحاف لایت برای افراد ساده پسند و مینیمالیست گزینه خوبی است چراکه دور‌تا‌ دور آن ساده و بدون طرح استف در صورتیکه اگر همین کالا طرحدار باشد از نوع لاحاف معمولی به حساب می‌آید. معمولا داخل هر دونوع کالا را با الیاف مصنوعی پشم شیشه برای افزایش گرما پر می‌کنند.

به علاوه، بهترین جنس پارچه استفاده شده برای تولید روبالشی، روتختی، روکوسنی جنس نخ پنبه یا کتان می‌باشد. چراکه نه تنها لطیف و بادوام است، بلکه از الیاف طبیعی تشکیل شده و برای اکثر پوست‌ها حساسیت ایجاد نمی‌کند.

در متریال ضعیف، خیلی زود و تنها پس از چندین بار شستشو، از دوام پارچه کاسته شده و نهایتا به اندازه کافی عمر نخواهد کرد.

ما به شما خرید روتختی های پنبه ای و نخی را توصیه می کنیم، چراکه علاوه بر لطافت و نرمی، برای اکثر مشتریان بدون حساسیت می مانند.

ملحفه پنبه کتون قصر

قابلیت شستشو بدون رنگ رفتگی:

از دیگر مواردی که به‌ویژه از نظر خانم‌های خانه‌دار ارزش زیادی دارد، قابلیت شستشوی آسان این نوع وسایل است.

از آنجا که بهداشت اتاق خواب اهمیت زیادی دارد باید این سرویس از متریالی انتخاب شود که به راحتی شسته شده و خیلی آسان هم خشک و مجددا قابل استفاده باشد.

این مورد با انتخاب الیاف مرغوب و شناخته شده امکان‌پذیر است. محدودیت بالا در نوع شستشو و مواد مصرفی جهت این کار هم دست و پاگیر بوده و از نظر اغلب افراد موردی منفی محسوب می‌شود.

از نگاه کارشناسان پارچه و منسوجات بهتر است که روتختی‌ها با آب داغ شسته نشوند، بهترین دما برای شستشو کمتر از ۲۵ درجه سانتی گراد است. توجه کنید که شستن ملحفه با دمای بالای آب می‌تواند باعث از بین رفتن گارانتی کالا شود. همچنین، شستن با پودر‌های آنزیم‌دار باعث از بین رفتن رنگ و ضخامت پارچه در طولانی مدت می‌شود.

فشار دادن پارچه برای تخلیه آب مانده در آن باعث کاهش زود هنگام عمر مفیدش می‌شود. بعداز شستن ملحفه، حتما آن را در جایی که نور طبیعی خورشید دارد پهن کنید تا هم میکروب کشی شود و هم عبور جریان هوا مانع از ایجاد بوی بد در آن شود.

برای اطلاعات دقیقتر توصیه می‌کنیم حتما مقاله ؛ تکنیک‌های شستشوی ملحفه را مطالعه کنید.

فروش ملحفه تشک و بالش ضد حساسیت و آنتی باکتریال:

این روزها کاربرد برخی الیاف مصنوعی که با پوست بدن ایجاد حساسیت می‌کنند به مورد سختی در خرید ملافه تشک خوشخواب و سرویس روتختی تبدیل شده است.

برای فرار از این مشکل، علاوه بر انتخاب برندهای شناخته شده بهتر است هنگام خرید به مشخصات و جنس پارچه آن توجه شود.

برای مثال خرید از فروشگاه‌های معتبر که کیفیت پارچه‌ی تولید شده آنها مورد تایید همگان است، می‌تواند حس اعتماد و رضایت را در شما افزایش دهد. همچنین دانستن اطلاعات کلی درباره‌ی کیفیت انواع پارچه و مواد استفاده شده در بافت آنها می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای کمک به شما باشد. از این رو به شما توصیه میکنیم برای آشنایی بیشتر مقاله ؛راه های شناسایی بهترین و بدترین نوع پارچه را مطالعه کنید.

 

خرید بهترین قیمت سرویس خواب و تضمین کیفیت:

انواع سرویس خواب، لحاف لایت، پتو و ملافه تشک خوشخواب چه به شکل مجموعه و چه جداگانه، دارای طیف متنوعی از قیمت‌ هستند.

مزیتی که قدرت خرید آنها را از طرف همه افراد با هر میزان بودجه بیشتر می‌کند.

اما صرف‌نظر از قیمت، دوام و کارایی آنها و نقش مثبت آنها در زیباسازی فضای اتاق خواب خانواده‌ها ارزشمند است.

فروشگاه دواج با توجه به تولید مستقیم و فروش بدون واسته همواره نازلترین قیمت ها را برای مشتریان عزیز در نظر گرفته است.

 بیشتر بخوانید:

چرا فروشگاه دواج ارزان‌تر از همه جا است؟

همه چیز درباره شستشوی ملحفه!

 

1 دیدگاه برای “سرویس روتختی و ۷ نکته در انتخاب آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *