۶ راز شستشو که خشکشویی ها به ما نمی گویند!

نکته طلایی شستشو ملافه با ماشین لباس شویی

 

اگر تا به حال لباسی یا حتی روتختی داشته اید و لکه شده است و شما نتوانستید لکه آن را پاک کنید بسیار خوش شانس هستید!!

زیرا در این مقاله قصد داریم از۶ روشی که مانند اسراری پنهان  و حیاتی در لکه بری از روی لباس و پارچه در خشکشویی ها از آن‌ها استفاده می کنند پرده برداریم. پس تا ادامه این مقاله همراه ما باشید تا بتوانید ماهیانه مبلغ قابل توجهی را در هزینه خشکشویی خود صرفه جویی کنید.

 

 

این برچسب ها اغلب اطلاعات به درد بخور و مفیدی در مورد چگونگی پاک کردن لکه ها از یک لباس ارائه می دهند، زیرا هرلباس جنس خاصی دارد و هرجنس ویژگی های ساختاری خاص خود را دارد.
علاوه بر این ، اطلاعات ارائه شده روی برچسب اطمینان می دهد که با استفاده از روش نادرست شستشو ، لباس خود را خراب نمی کنید و یا به لباس آسیب نمی رسانید.

 

  • آب درمانی لکه با آب!!

 

یکی از نکاتی که هیچگاه خشکشویی ها با ما نمی گویند آب درمانی لکه با آب است! یعنی چی؟

یعنی قبل از شروع شستشو ، همیشه لباس را از قبل خیس کرده و لکه را با استفاده از آب سرد مرطوب نگه دارید. این کار از خشک شدن لکه جلوگیری می کند ، در نتیجه “تنظیم” می شود و از بین بردن آن بسیار دشوارتر می شود.

در صورت امکان ، محل لک شده را کاملاً در آب غوطه ور نگه دارید.

اگر غوطه ور شدن لکه غیرممکن است ، آن را با آب پاک کنید. هرگز مالش ندهید ، زیرا مالیدن لکه می تواند آن را در اطراف پارچه پخش کند و لکه بزرگتری از آنچه در ابتدا داشتید ایجاد کند.

از بین بردن لکه خون پریود از رو ملافه

 

  • از تماس با گرما خودداری کنید.

 

چیزی که اکثر ما فکر میکنیم اینست که خشکشویی ها با استفاده از شستشو پارچه با مواد شیمیایی و در نهایت حرارت بالا در اتو، لکه ها را از بین میبرند و فرم اولیه را به لباس و روتختی هایمان می دهند اما این تفکر کاملاً اشتباه است زیرا گرما ثابت شدن اکثر انواع لکه ها را تسریع می کند!

بنابراین خشکشویی ها هرگز تا قبل از از بین بردن کامل لکه ها، مخصوصاً در لباس ها و سرویس های لحاف ، از قرار دادن مواد لکه دار در مجاورت هر منبع حرارتی یا در معرض تابش مستقیم آفتاب خودداری می کنند و هنگام تصفیه آن نیز فقط از آب سرد استفاده می کنند.

 

در اینجا بخوانید: همه چیز در مورد شستشوی ملحفه و روتختی 

 

  • نکته طلایی؛ از چنگ کشیدن جلوگیری کنید:
    پارچه یا روتختی را با فشار و مالش سخت دست نشورید! اینکار تمام زحات شما را هدر میدهد زیرا شما می خواهید از پخش کردن لکه در پارچه ، جلوگیری کنید و اینکار عین خود لک کردن و خراب کردن لباس یا سرویس لحاف شماست.

 

  • نحوه از بین بردن لکه خون

برای پاک کردن لکه خون تازه از روی پارچه یا روتختی و لباس می‌توانید از ترکیب پودر بچه با آب، نوعی خمیر تهیه کنید و آن را روی لکه قرار دهید.

پس از خشک‌شدن، باقی‌مانده‌ی خمیر را جدا کنید. اگر لکه به‌خوبی پاک نشده، می‌توانید از نشاسته‌ی ذرت استفاده کنید.

از بین بردن لکه لباس با آب

 

  • استفاده از اسپری دبلیو دی ۴۰

یکی دیگر از روش‌های مؤثر برای پاک کردن لکه ها استفاده از اسپری روان‌کار دبلیو دی ۴۰ است. آنرا روی لکه اسپری کنید، چند دقیقه منتظر بمانید و سپس پارچه یا لباس لک‌شده را بشویید.
این اسپری باعث می‌شود که لکه با شست‌وشوی ساده، به‌راحتی پاک شود.
هرچه لکه تازه‌تر باشد، پاک‌کردن آن نیز ساده‌تر است. دبلیو دی ۴۰ برای پاک‌کردن لکه‌هایی مثل رژ لب، خاک، روغن و جوهر نیز مؤثر است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *