نکاتی که ۹۰٪ افراد در هنگام خرید حوله رعایت نمی کنند!

راهنمای خرید حوله استخری پنبه ای

حوله یکی از وسایل شخصی است که به دلیل تماس مستقیم با پوست بدن باید در انتخاب آن دقت نظر به خرج دهید و الیاف با کیفیت و مرغوبی را درنظر بگیرید. حوله‌ی با کیفیت می‌تواند پوست دست‌ و بدن را با ظرافت خشک کند. بنابراین، راز ویژگی یک حوله‌ی مناسب و با کیفیت بستگی به مواد اولیه و الیاف به کار رفته در حوله دارد.

ابتدا درجهت تشخیص حوله‌ی پنبه‌ای و پلاستیکی  باید ویژگی انواع الیاف را بشناسید. در این مطلب “کالای خواب دواج” به ویژگی‌های الیاف پنبه‌ای و طبیعی و پلی‌استر و نایلونی، چگونه تشخیص دادن آن‌ها می‌پردازیم.

۱-آیا میتوان به صورت چشمی حوله پنبه‌ای را از حوله پلی‌استری تشخیص داد؟

تشخیص حوله با الیاف پنبه‌ای از الیاف پلی استر یا نایلونی با توجه به بافت، نوع تارو پود و پرز حوله مشخص می‌شود. حوله نخی دارای بافت با تارو پود درهم تنیده که به خوبی قابل دید است؛ دارای پرز نخ می‌باشد و برعکس حوله‌ی پلی استر، بافت تار و پودش قابل دید نیست و پرزی هم ندارد.

۲-انواع الیاف مورد استفاده در حوله‌ها

راهنمای خرید حوله پنبه ای استخری

۳-چرا از حوله پنبه ای برای دست و صورت باید استفاده کرد؟

بهترین و مرغوبترین الیاف طبیعی، الیافی است که مناسب برای تولید حوله می‌باشد. این نوع الیاف از غلاف گیاه پنبه به دست می‌آید و هزاران سال است که وجود دارد. از آن دسته الیافی است که بعد از تبدیل شدن به اقلام مورد نظر به راحتی تجزیه می‌شود و به محیط زیست آسیبی نمی‌زند.  بهترین نوع الیاف پنبه‌ای برای کشور مصر است که در مکان‌های لوکس جهان برای بافت انواع حوله از الیاف پنبه‌ای مصری استفاده می‌شود.

حوله نخی، از پنبه‌ و نخ بسیار مرغوب و از نظر لطافت و نرمی تار و پود آن مشخص است. به خاطر مرغوبیت حوله‌ی پنبه‌ا‌ی، قیمت نسبتا گرون‌تر، محبوبیت بیش‌تر و طرفدار زیادی دارد. در واقع تشخیص این حوله به خاطر تار و پودهای که به خوبی در هم بافت و تنیده شده است، شفاف و روشن است.

در اینجا بخوانید: راه‌های از بین بردن بوی بد حوله

البته برندهای خاصی در بازار ایران وجود دارند که از سابقه آن‌ها عرضه حوله پنبه ای را درسابقه خود دارند. مانند حوله لاله یا حوله ماندگار و حوله بهباف آذر.

حوله‌های پنبه‌ای کالایی لوکس و شیک، هستند که می‌توانند پایدار و سازگار با محیط زیست باشند. اگرچه پنبه به عنوان یک محصول از آب زیادی استفاده می‌کند، اما شیوه‌های تولید بسیار تکامل یافته است که این مشکل را نیز حل کرده است.
در نتیجه می‌توانید به راحتی از حوله‌های پنبه‌ای لذت ببرید، بدون اینکه لطافت حوله‌های حمام نخی را قربانی کنید. پس بعد از حمام، دوش گرفتن یا در شستشو روزمره از حوله‌های پنبه‌ای احساس خوبی داشته باشید.

تفاوت حوله پنبه ای و پلی استری

۴-مزایای استفاده از حوله های پنبه‌ای در برابر پلاستیکی

الیاف طبیعی و پنبه‌ای از گیاهانی با سلولز خالص تشکیل شده است، از این‌رو در قابلیت راحتی تنفس معروف است.حوله پنبه‌ای قدرت جذب آب بالایی دارد و به همین خاطر برای تن‌پوش‌های حوله‌ای استفاده می‌شود. اما یکی از عیب‌های حوله‌ی پنبه‌ای وزن سنگین آن است که به خصوص پس از خیس شدن این ویژگی مورد توجه قرار می‌گیرد.

حوله‌ی پنبه‌ای پرزدهی بالایی دارد؛
این ویژگی است که آن را قابل تشخیص از سایر حوله‌ها می‌کند و استانداردترین نوع حوله موجود در بازاراست. رنگ‌آمیزی ساده پنبه با مواد طبیعی، حوله را قادر می‌سازد تا رنگ خود را با مواد شوینده شیمیایی تغییر ندهد. برای تمیز حوله‌ی نخی راه حل بسیار ساده وجود دارد تنها چیزی که برای شستشو نیازاست. شستشو در ماشین لباسشوی با کمی پودر صابون به خوبی تمیز می‌شود.

همانطور که آب بدن را به خوبی جذب می‌کند، پس از شستشو هم به زمان زیادی برای خشک شدن نیاز دارد. پنبه یکی از بهترین بافت‌های رایج برای عبور هوا است. حوله پنبه‌ای بسیار مقاوم در مقابل گرما است و رطوبت وآلودگی محیط را به خود جذب نمی‌کند.

۵-معایب حوله نخی چیست؟

حوله‌های نخی می‌توانند راحت‌تر از سایر حوله‌های دیگر آسیب ببینند. جهت ماندگاری رنگ حوله‌ی نخی اگر می‌خواهید در ماشین لباسشویی بشویید، ممکن است لازم باشد از شستن آن با لباس دیگر خودداری کنید. گاهی اوقات رنگ‌ها بیرون می‌آیند و ممکن است روی محصولات دیگر تأثیر بگذارند. حوله نخی بعد از شستن نیاز به مدت زمان زیادی برای خشک شدن می‌خواهد ، گاهی اوقات، هربار بعد از شستشو، ممکن است آبرفتگی داشته باشد. این مسئله در بیشتر موارد مربوط به اقلام نخی اتفاق می‌افتد.

شستن ملحفه

۶-راه تشخیص حوله نایلونی یا پلی استر ؛ حوله ای با تاروپودی سبک

حوله های نایلونی یا پلی استری در دهه ۱۹۴۰ از رشته‌های پلیمری به شکل الیاف مصنوعی ساخته شده است. در واقع از یک واکنش شیمیایی شامل نفت، هوا و آب تشکیل شده که حتی محققان می‌گویند اگر با ۵۰ درصد پنبه ترکیب شود از خود الیاف پنبه‌ای هم نرم‌تر و لطیف‌تر خواهد بود و به دلیل ترکیبات شیمیایی از پنبه قوی‌تر است و قابلیت کشسانی زیادی دارد اما آبگیری و جذب آن نسبت به پنبه‌ای کاهش می‌یابد.

قیمت حوله‌های دارای ترکیبات پلی استر نسبتا خوب و مقرون به صرفه در هزینه است. اکثر حوله‌های ارزان قیمت از پلی استر یا نایلون ساخته شده‌اند، الیاف این نوع حوله‌ها معمولاً باریک‌تر ازالیاف پنبه‌ای هستند. اما به دلیل ساختار ظریفی که بافته شده‌اند، تار و پود این حوله ها اصلا مشخص نیست. یکی از ویژگی‌ها برای تشخیص این  مدل حوله از حوله نخی همین توجه به بافت پارچه می‌باشد.

پس حتماً حوله را مراکز معتبر تهیه کنید و توجه داشته باشید ارزانی حوله دلیل بر کیفیت پایین آن می تواند باشد و چون حوله به صورت مستقیم با پوست صورت در ارتباط است ، می تواند منجر به ایجاد انواع حساسیت ‌های پوستی در شما شود.

مواد نایلونی و پلاستیکی از مواد مصنوعی سلوز یا مش چوب بدست می‌آید؛
به همین خاطر الیاف جامد خشک از لطافت و نرمی برخوردار نیستند.  برای جذب آب کیفیت پایینی دارند و جذب رطوبت بالای دارد. همچنین به سرعت در زمان رطوبت خشک می‌شوند و تمایل کمتری به رشد کپک و میکروب دارد. این نوع حوله به علت الیاف سبکی که دارد یکی از بهترین حوله‌ها برای سفر و استخر به شمار می‌رود.

خرید حوله ارزان آشپزخانه

۷-مزایای حوله نایلونی یا پلی استر؛

فقط قیمت ارزان حوله!

۸-معایب حوله پلی استر

حوله  پلی استر یا نایلون، یکی از کم‌هزینه‌ترین مواد است که از ترکیبات شیمیای ساخته شده است. به همین خاطر در رنگ‌ها و تنوع نقشی در بازار بسیار است و به علت ترکیبات شیمیایی شکل و ظاهر خود را به مدت زیاد حفظ می‌کند. این حوله به اصطلاح عامه آبگریز می‌باشد؛ در برابر چروک مقاوم است و این نوع حوله بعد از هر بار شستن سریع‌تر از حوله پنبه‌ای خشک می‌شود.

پلی استر بیشتر از حوله پنبه ای به بدن می‌چسبد و عرق به خود جذب می‌کند؛ به همین علت بهتر است زود به زود شستشو شود.  با هر بار شستن رنگ و شکل خود را از دست نمی‌دهد؛ آبرفتگی ندارد و  این حوله مورد علاقه افرادی که در مناطق سردسیر هستند می‌باشد زیرا در دمای اتاق به سرعت خشک می‌شود و بهترین حوله در استخر بعد از شنا می‌باشد. مهم‌تر از آن از لحاظ قیمت نسبت به حوله‌های دیگر در بازار یک گزینه اقتصادی به شمار می‌رود.

به طور کلی یکی از معایب این الیاف مصنوعی بعد از هر بار تولید این الیاف به محیط زیست آسیب می‌رساند. اما یکی از الیاف‌های است که جنس حوله مخمل ، فلانل، را در خودش جای داده است. یکی از عیوب این نوع حوله خشک و زبر بودنش است. برای مصارف خانگی اصلا مناسب نیست و همچنین عیوب حوله‌ی پلی استر آبگیری خوبی ندارد. اگر زود به زود شستشو یا تعویض نشود، بوی نامطبوعی می‌گیرد. هرگز در مقابل حرارت و گرما با درجه بالا مقاوم نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *