تجارب یک فروشنده ۱۰ساله روتختی و ملحفه (۱۰۰٪ مهم)

رازهای خرید پارچه

سلام

حتماً برای خیلی از شما هم پیش اومده که به دوتا مغازه مختلف و متفاوت کالای خواب سر میزنید و دو مدل روتختی یکسان با قیمت های کاملا متفاوت رو مشاهده می کنید و براتون سوال پیش میاد

پس چه فرقی دارن باهم؟!
نکنه یکی ارزون تر از اون یکی میفروشه یا جنس پارچه روتختی اول از قبلی بهتره؟
کدوم روتختی نخی بود و کدوم روتختی غیر نخی؟

می خوام امروز به شما یک سری از تجربه های ارزشمند خودم رو طی این ده سال در میون بذارم تا شما راحت تر بتونید تشخیص بدید ملحفه و ورتختی با چه جنسی باید بخرید و با چه جنسی ارزش قیمتی که شما میپردازید رو داره.

راه های عملی تشخیص روتختی نخی  از غیر نخی(زیر۱۰ثانیه)

خرید لحاف به روز و جدید گلدار

۱ – پارچه روتختی نخی لیز نیست!

همین طور که از عنوان نیز مشخص است و به راحتی قابل تشخیص است که اگر پارچه ملحفه بسیار لیز یا به قول فروشنده های کالای خواب بسیار لطیف باشد دارای درصد کمی از نخ است . در پارچه های نخی عموماً شما قادر به مشاهده تار و پود پارچه هستید اما در پارچه های با درصد پایین تر نخ به علت بافت و نوع نساجی آنها شما قادر نخواهید بود تا تار و پود پارچه را به طور دقیق مشاهده کنید.

۲- ملحفه دوخته شده با پارچه نخ دارای ضخامت متناسب با لطافت أن است.

پارچه های نخی به علت قیمت بالای نخ عموما دارای ضخامتی متعادل و هم اندازه با لطافت آن هستند یعنی به طور مثال هرچه پارچه نازک تر باشد لطافت آن کمتر خواهد بود اما در عوض پارچه روتختی های با درصد بالاتر پلی استر عموماً دارای ضخامت کم ولطافت بالا هستند که این خود نشان دهنده درصد بالای پلی استر در ترکیبات پارچه آن روتختی می باشد.

۳-روتختی با پارچه ۱۰۰٪ نخی هم آب میرود و هم دون دون می شود!!!

اگر فروشنده روتختی به شما گفت که این روتختی به هیچ عنوان آب نمیرود و رنگ نمیدهد مطمئن باشید این پارچه صد درصد نخی نمی باشد و در ترکیبات آن دارای درصد کم یا زیادی از پلی استر می باشد.

نکته حائز اهمیت میباشد که ما فروشنده های کالای خواب بعد از سالها تجربه فروش به این نتیجه رسیده ایم که درصد کمی از پلی استر باشد دارای کیفیت بالاتری نسبت به پارچه ۱۰۰ درصد می باشد و به همین دلیل به شما عزیزان توصیه می کنیم در هنگام خرید روتختی نخی این نکته را به فروشنده خاطرنشان شوید که شما عملاً به دنبال پارچه ۱۰۰% نخ نیستید دنبال پارچه ای با درصد نخ بالا هستید.

۴-ملحفه نخی دارای قیمت حداقل دو برابر قیمت ملحفه و روتختی دارای پلی استر می باشد

پارچه های نخی به علت داشتن درصد بسیار بالایی از نخ و همچنین رابطه قیمت بالای نفت با قیمت ملحفه دوخته شده از پارچه نخی باعث می‌شوند که این رو روتختی ها به طور اتوماتیک قیمت بسیار بالاتر از روتختی های دارای پارچه پلی استر باشند

۵- بافت پارچه روتختی نخی زیر دست قابل لمس است

روتختی های نخی عموماً به خاطر تار و پود ظریف اما ضخیم خود زیر دست تنها با دست کشیدن روی روتختی قابل لمس هستند . این مورد در روتختی های دارای پلی استر بالا قابل اجرا نمی باشد به اصطلاح آحار پارچه های نخی نسبت به روتختی های غیر نخی بیشتر می باشد.

رازهای خرید پارچه

آیا حتماً باید از ملحفه روتختی نخی استفاده کرد؟

روتختی عموماً نباید صددرصد نخ باشد و با توجه به استاندارد های موجود و نوع جدید نساجی پارچه ملحفه می توانند تا ۳۰ درصد پلی استر را داخل بافت خود به نحوی داشته باشند که ایجاد حساسیت نکند و همچنین این کار باعث می شود تا عمر کالای خواب مورد استفاده شما تا سه برابر بیشتر از حالتی بشود که ملحفه کشدار تخت شما صددرصد نخ باشد.

2 دیدگاه برای “تجارب یک فروشنده ۱۰ساله روتختی و ملحفه (۱۰۰٪ مهم)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *