۶ تعریف مهم از انواع روتختی که باید بدانید!

روتختی و لحاف تک نفره دخترانه پارچه ترک

مقدمه‌ای بر انواع کالای خواب

روتختی انواع مختلفی دارد. سرویس روتختی کشدار یکی از انواع روتختی به حساب می آید. روتختی ها را می توان بر اساس جنسیت به دخترانه و پسرانه به دو بخش تقسیم کرد.

همچنین بر اساس جنس، طرح، اندازه و … می توان روتختی ها را در انواع مختلف تقسیم بندی کرد. سرویس روتختی کشدار در ابعاد مختلف برای تخت هایی که نیاز به مراقبت از تشک آن ها است استفاده می شود. این سرویس می تواند شامل محصولات مختلفی شود.

  • کاور لحاف کشدار

  • ملحفه تشک کشدار

  • ملحفه رو انداز

  • روبالشتی کشدار

  • و …

کاور لحاف به عنوان یک پوشش برای لحاف عمل می کند که از کثیف شدن مستقیم لحاف جلوگیری به عمل آید. کاور لحاف می تواند به صورت طرح دار، سه بعدی و یا پسرانه و دخترانه باشد. اکثر این کاورها به وسیله زیپ یا دکمه بسته می شوند و همچنین به وسیله گره هایی، از جا به جا شدن لحاف درون کاور جلوگیری به عمل می آید. کاور لحاف کشدار کمک می کند تا موقع نصب کاور با مشکل و سختی مواجه نشویم.

ملحفه تشک اگر از نوع کشدار باشد، نصب آن به راحتی انجام می شود. همچنین معمولاً در چهارگوش ملحفه گیره هایی تعبیه می کنند تا ملحفه به راحتی جا به جا نشود.

رو بالشتی کشدار نیز به وسیله یک کش هم نصب آسانی دارد و هم به راحتی بعد از استفاده از جای خود در نمی آید.

به صورت کلی کالای خواب و روتختی های کشدار به منظور نصب و در آوردن راحت تر ساخته شده اند.

 

خرید روتختی سه بعدی همراه با لحاف و روتختی

یک نمونه از روتختی سه بعدی

انواع پارچه های به کار رفته در دوخت ملحفه کشدار

یکی از عوامل مهم در تعیین قیمت ملحفه و روتختی ها، جنس آن ها است. ابعاد و پارچه استفاده شده در طراحی ملحفه و روتختی، می تواند تاثیر مستقیم بر روی کیفیت و قیمت محصول داشته باشد.

اغلب الیاف مصرفی در پارچه ملحفه ها عبارت اند از:

  • فلامنت و پنبه
  • پلی استر ویسکوز
  • پلی استر پنبه
  • فلامنت و پلی استر
  • فلامنت و پلی استر پنبه
  • پلی استر ویسکوز و فلامنت
  • پنبه
  • و …

همچنین عوامل دیگری همچون کیفیت نخ، تراکم بافت و لطافت پارچه در مرغوب بودن ملحفه تاثیر گذار هستند.

 

روتختی و لحاف تک نفره دخترانه پارچه ترک

نمونه ای از روتختی جوان دخترانه

پراستفاده و پرفروش ترین انواع کالای خواب

کالای خواب و یا سرویس خواب به چند تکه از محصولات مورد استفاده در تخت خواب گفته می شود که در پک های چند تایی عرضه می گردند. به عنوان مثال یک سرویس خواب می تواند تنها شامل بالشت، پتو و روتختی باشد و یا روکوسنی، رو بالشتی را هم در خود جای دهد.

لذا انواع کالای خواب در طرح ها و پک های مختلفی در بازار عرضه می شوند. ممکن تنها ۳ محصول در یک پک وجود داشته باشد و یا ۷ محصول را در یک پک کالای خواب جای دهند. ملحفه و روتختی ارزان دارای تعداد محصولات کمتری درون پک های کالای خواب هستند.

کارخانه های نساجی انواع و اقسام پارچه ها را جهت تولید کالای خواب عرضه می کند. جالب است که بدانید دو محصول روتختی و ملحفه جزو پرفروش ترین و محبوب ترین کالاهای خواب به حساب می آیند.

لذا تولیدی روتختی و انواع کالای خواب دیگر از بازار خوبی در ایران و دنیا برخوردار است. همچنین کشور هایی مثل ترکیه در صادرات این محصولات پیش قدم هستند.

کالای خواب ایرانی یکی از با کیفیت ترین کالاهای صادراتی در دنیا محسوب می شود.

خرید انواع لحاف روتختی دونفره با روبالشی

 

فواید استفاده از کالای خواب طبی برای سلامتی

امروزه با افزایش تنوع در تولید منسوجات و کالای های خواب، بسیاری از تولیدی ها دست به عرضه محصولات طبی زدند. این محصولات با هدف ایجاد حس راحتی در مخاطب تولید می شوند و سبب شده اند تا افراد مسن و اشخاصی که شرایط عادی را ندارند، بتوانند از این نوع محصولات بهرمند شوند.

بالش طبی و تشک طبی از پرکاربرد ترین کالاهای خواب طبی می باشند. کالاهای خواب طبی نیز در انواع و اقسام مختلفی تولید می شوند و روکش هایی نیز برای این نوع کالاهای خواب در نظر گرفته شده است تا از کثیفی زود به هنگام آن ها جلوگیری به عمل آید. ملحفه کشدار تشک طبی یکی از انواع روکش ها برای تشک های طبی است.

این محصول هم دارای قابلیت نصب آسان بوده و هم شستشو راحتی نیز دارد. استفاده از کالای خواب طبی حتی برای افراد سالم نیز کاربرد دارد. استفاده از این محصولات می تواند احساس آرامش و راحتی بیشتری برای شما به ارمغان بیاورد.

تشک های طبی به گونه ای طراحی شده اند که کمر شما در هنگام استراحت بر روی آنها دچار درد و ناراحتی نشود. این محصولات برای افراد مسن که نیاز به استراحت و دراز کشیدن طولانی مدت دارند، بسیار مناسب است.

سرویس روتختی کشدار برای استفاده در کالای های خواب طبی نیز مناسب می باشد. در واقع سرویس روتختی کشدار به دلیل جنس مناسب و نصب و خروج راحت تر بیشتر برای این گونه محصولات طبی کاربرد دارد.

توجه به دکوراسیون اتاق، در هنگام خرید کالای خواب می تواند به زیبایی بیشتر منزل شما کمک کند.

 

جدیدترین طرح های لحاف روتختی پارچه ترک

 

انواع دسته بندی بهترین روتختی های موجود در بازار

در هنگام خرید سرویس روتختی کشدار و دیگر کالاهای خواب باید به جنس پارچه، طرح، ابعاد و قیمت آن توجه داشت. بهتر است اطلاعاتی هرچند اندک قبل از خرید سرویس روتختی کشدار داشته باشید تا بتوانید آنالیز های لازم را انجام داده و بهترین کالا را خریداری کنید.

قبل از خرید هرگونه کالای خواب ابتدا تصمیم خود را جهت خرید انواع مختلف آن بگیرید. فرضاً برای خرید روتختی به انواع و اقسام روتختی توجه کنید:

  • روتختی سه بعدی

  • روتختی پیکه

  • روتختی پسرانه

  • روتختی دخترانه

  • روتختی تک نفره

  • روتختی دو نفره

  • روتختی چهارفصل

  • روتختی کاوری

  • روتختی عروس داماد

  • روتختی تزئینی

  • و …

لذا ابتدا نوع روتختی خود را جهت مصارفی که دارید مشخص کنید و سپس با بررسی جنس و قیمت آن می توانید محصول خود را خریداری کنید.

همچنین ساز و ابعاد روتختی با توجه به یک نفره و دو نفره بودن متفاوت است. با این حال روتختی یک نفره، خود نیز دارای ابعاد متفاوتی می باشد که هر کدام مناسب روتختی مخصوص به خود هستند.

روتختی های تک نفره اغلب در ابعاد ۱۸۰*۸۰ سانتی متر، ۲۰۰*۹۰ سانتی متر، ۲۰۰*۱۲۰ سانتی متر و ۲۲۰*۱۶۰ سانتی متر موجود هستند.

روتختی های دو نفره نیز اکثراً در ابعاد ۱۴۰*۲۰۰ سانتی متر، ۱۶۰*۲۰۰ سانتی متر، ۱۸۰*۲۰۰ سانتی متر و ۲۰۰*۲۰۰ سانتی متر در بازار عرضه می شوند.

همچنین در زمینه دکوراسیون و چیدمان، انتخاب یک روتختی مناسب با محیط می تواند حائز اهمیت باشد. به دلیل شرایط سخت زندگی امروزی و مشکلاتی که در طول روز افراد با آن مواجه هستند، انتخاب و خرید یک روتختی مناسب و با کیفیت بسیار مهم است. زیرا یک روتختی با کیفیت می تواند بر روی کیفیت خواب شما نیز تاثیر مثبت بگذارد.

روتختی و کالای خواب سفید رنگ باعث کثیف شدن زودتر نیز می شوند لذا در نگهداری آن باید بیشتر حساس بود.

 

نتیجه گیری:

امروزه انواع سرویس روتختی برای تخت های یک نفره و دو نفره طراحی می شوند. سرویس روتختی کشدار یکی از انواع مدرن روتختی می باشد که نحوه نصب و قرار گیری آن بر روی تخت بسیار آسان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *