کامل ترین راهنمای خرید بالش برحسب نیاز شما

راهنمای انتخاب بهترین بالش برای گردن درد

خلاصه متن

راهنمای خرید بالش

آیا می دانید که چه نوع بالش و تشکی مناسب شما است؟
این دو وسیله جزوه لوازمی هستند که هر فردی برای تمام عمر خود از آنها استفاده خواهد کرد. با ما در این مطلب همراه باشید تا به شما آموزش دهیم که چه نوع بالش و تشکی مناسب چه شرایط جسمانی می باشد. خوابیدن بر روی بالش نامناسب سلامتی شما را به خطر خواهد انداخت و شما را دچار مشکلاتی از قبیل سردرد، بازو درد، بی حس شدن شانه ها،  خرخر کردن و… می کند.

خرید بالش موج دار

ویژگی بالش مناسب

استفاده از یک بالش طبی مناسب به سلامتی سر، گردن و ستون فقرات شما بسیار کمک می کند. نحوه ی خوابیدن، بالش و تشکی که استفاده می کنید در موقعیت قرارگیری سر و گردن نسبت به ستون فقرات شما بسیار تاثیر گذار است.

خوابیدن به پشت و خوابیدن به پهلو دو حالتی است که گردن در بهترین وضعیت ممکن قرار خواهد گرفت. اگر شما جزو افرادی هستید که به حالت پشت می خوابید بهتر است از بالش های گرد استفاده کنید چرا که این مدل انحنای طبیعی گردن را حفظ می کنند. البته با قرار دادن یک رول در زیر گردن می توان این ویژگی را در بالش های مسطح نیز ایجاد کرد. همچنین شما می توانید از محصولات مخصوصی که دارای یک پشتیبان داخلی هستند و طراحی ویژه ای جهت راحتی سر و گردن دارند، استفاده نمایید.

افرادی که عادت دارند بیشتر به پهلو بخوابند استفاده از مدلی که قسمت زیر گردن بلندتر از قسمت زیر سر است و ستون فقرات را به حالت صاف نگه می دارد برای آنها گزینه ای بهتر می باشد.

راهنمای خرید زیرنشیمنی طبی

انواع بالش طبی:

استفاده از یک بالش طبی مناسب سبب بهبود گردش خون در شانه، گردن و ستون فقرات می ‌شود. انواع بالش طبی متناسب با شرایط ویژه هر فردی در بازار وجود دارد برای مثال بالش های طبی  که مخصوص دوران بارداری، زیر سر، دور گردن و بین زانو است.

این نوع محصول کاملاً شکل گردن را می گیرد. اشخاصی که دارای مشکلات و سر و گردن می باشند این نوع محصولات به آنها بسیار کمک می کند همچنین این محصولات دارای تهویه ی مناسبی در مقایسه با مدل ‌های سنتی می باشند. اما کمی وزن آنها سنگین است.

خرید بالش طبی مموری فوم با گارانتی تعویض

  • بالش پر قو:

این محصولات دارای وزن بسیار کم هستند و برای افرادی که به صورت دمر می‌ خوابند مناسب است.

  • بالش پلی استر

    : این محصولات بسیار نرم و حالت پذیر هستند به همین دلیل محافظت زیادی از سر نخواهد کرد.

خرید بالش طبی و پفکی بسیار نرم

  • بالشت لاتکس: این محصولات از گردن و سر محافظت می کنند، البته به معنای سفت بودنشان نیست. این نوع محصول فنری است. حالت پذیری کمی دارد و سر و گردن را در راستای ستون فقرات نگه می دارد.

  • بالش فوم حافظه دار خرد شده:

خرید بالش طبی مموری فوم با گارانتی

این نوع بالش ها سخت و محکم هستند. می توان میزان پف و نرمی آن را تنظیم کرد پس برای هر پوزیشن خوابیدنی مناسب است می توان آنها را در ماشین لباسشویی قرار داد.

  • بالش طبی: این نوع محصول زیر مجموعه ی بالش های هوشمند است. حالت پذیری و شکل گیری بالایی دارد.

 

خرید بالش طبی ارزان و باکیفیت ترک

به شکل u هستند و بادو مدل بادی و فومی در بازار موجود هستند. برای اشخاصی که دچار آسیب گردن شده اند و در طول روز با کامپیوتر بسیار کار می کنند یا اینکه برای زمان زیادی در پشت فرمان ماشین هستند، بسیار مناسب است. در این نوع کالا سنگینی سر روی بالش خواهد افتاد و دیگر گردن مجبور به تحمل نمودن وزن سر نمی باشد.

  • بالشت مخصوص زانو درد:

    خوابیدن به پهلو برای اشخاصی که دارای زانو درد می باشند به مرور سبب سایش زانو ها و ایجاد درد بیشتر خواهد شد. این محصول طبی با ایجاد فاصله بین زانوها از به وجود آمدن این مشکل جلوگیری می کند.

  • بالش بارداری:

    این محصول طبی هنگام خواب زیر شکم مادر باردار قرار خواهد گرفت و سنگینی وزن شکم را تحمل می کند.

 

بالش مخصوص نشستن

افرادی که دارای مشکلات کمر درد هستند یا به هر دلیلی نمی توانند بر روی سطحی سفت بنشینند این محصول طبی به آنها بسیار کمک خواهد کرد. بالش های گرد تو خالی در دو نوع فومی و بادی موجود می باشند.

  • الیافی: بالش الیافی بالش های معمولی هستند که  طرفداران زیادی دارند چرا که دارای قیمتی بسیار مناسب می باشند.

خرید بالشت

  • بالش گندم سیاه (Buckwheat Pillow )، الیافی با دوام و قابل تنفس

برای اولین بار بالش‌های پر شده از پوست گندم سیاه در آسیا محبوب شدند؛ این نوع بالشت‌ها با دوام و قابل تنفس هستند. این ماده‌ی انعطاف پذیری خوبی و هوای خنک ماندگار در آن حس مطلوبی دارد. اما برای افرادی که در خواب تحرک زیادی دارند گزینه‌ی مناسبی نیست به دلیلی اینکه پوشته‌های گندم سروصدا تولید می‌کنند. این باشت یکی از انواع مناسب برای کسانی است که رو به شکم و پشت می‌خوابند و حتی افرادی که به پهلو می‌خوابند ممکن است آن را سفت تلقی کنند.

خرید بالش گندم سیاه

  • بالشت میکروبید (Microbead Pillow)

بالش‌های میکروبید از نظر احساسی شبیه بالش‌های گندم سیاه هستند. درحالی که این الیاف از مواد مصنوعی به نام ذرات پلیمری یکنواخت ساخته شده‌اند. به عنوان یک جایگزین مصنوعی، میکروبید مزایای مشابه زیادی مانند قابلیت تنفس و مطابقت با شکل سر شما را ارائه می‌دهد، اما ممکن است شکل واقعی خود را سریع‌تر از بالش‌های گندم سیاه از دست بدهند. اغلب الیاف پرکننده‌ی میکروبید در بین بالش‌های مسافرتی محبوب هستند.

 

راهنمای تشخیص بالش الیاف حساسیت زا

نحوه انتخاب سایز و ارتفاع استاندارد برای بالش طبی و الیاف

انتخاب بالش با اندازه مناسب متناسب با تخت شما مهم است. در واقع سایز بالش‌ها ثابت نیست و بسته به شرایط خاصی که قرار است استفاده شود، قابل سفارش است. مثلا ممکن است شما متناسب با تشک بزرگ تخت‌خوابتان، بالش با سایزهای بزرگتر را انتخاب کنید. البته سایز بالشتی که بیشتر رایج است و از آن به عنوان بالشت استاندارد یاد می‌شود، ابعاد۵۰ * ۷۰ است.  بالشت‌هایی در سایز‌های بزرگتر نسبت به انواع استاندارد، طول و پهنای بیش‌تری دارند که با عنوان کویین و کینگ شناخته می‌شوند.

برخلاف اینکه سایز دقیقی برای بالشت‌ها مطرح نمی‌شود، اما بهترین شکل و ارتفاع پر شدن طبق پوزیشن‌ خواب و اندازه بدن شما می‌تواند تعیین شود. بهترین بالش آن است که ستون فقرات شما را در یک موقعیت ریلکس و اصولی نگه دارد. ارتفاع نباید خیلی زیاد یا کم باشد که فرم گردن از حالت طبیعی خارج شود و در وضعیت غیراستاندارد قرار بگیرد.

خرید بالش طبی ارزان و باکیفیت ترک

راهنمای خرید انواع تشک :

تشک مناسب اولین عاملی است که به شکل مستقیم بر روی خواب افراد تاثیر گذار می باشد. به همین دلیل است که شناخت انواع تشک برای انتخاب نمودن تشکی مناسب با ویژگی های جسمی هر فردی ضروری است. انواع تشک طبی را متناسب با نوع کارایی آنها  به سه گروه تقسیم کرده اند

  1. تشک های طبی:

    تشک های طبی سطح صاف، بدون انعطاف، کاملاً سفت و بدون شیب هستند. یکی از نکات مهمی که در طراحی این تشک ها اهمیت دارد، ارتفاع آنها است. معمولاً این نوع تشک ها ارتفاع بیشتری در مقایسه با انواع دیگر تشک های دیگر دارند. جنس آنها از موادی مانند نمد، یونولیت، فوم، فنر و موکت ساخته شده است. انواع تشک طبی جهت حفظ سلامت جسمانی مفید است زیرا علاوه بر این که مانع ایجاد کمردردهای زودرس می شود از ایجاد فاصله میان مهره ها و گودی کمر پیشگیری می کند.

  2. تشک طبی فنری:

    این نوع از تشک ها ساده ترین نوع آنها می باشد و در مقایسه با نمونه های دیگر قیمت مناسب تری دارد. فنری که در این تشک ها به کار برده شده است جهت به وجود آوردن نرمی بیشتر در تشک است. این تشک دارای دو مدل با فریم و بدون فریم مخصوص افراد با وزن زیر ۶۰ کیلوگرم است. تشک طبی فنری برای اشخاصی که دارای درد کمر و درد های عضلانی هستند بهترین گزینه است.

  3. تشک فنر جدا یا پاکتی:

    تشک فنری جدا یا منفصل برخلاف تشک های معمولی که فنر آنها متصل به یکدیگر است از هم جدا می باشند و هر یک از فنر های به کار رفته شده در این تشک ها به شکل مجزا از یکدیگر حرکت می کنند و در داخل پاکت هستند که از جنس استیل هستند.

خوابیدن روی این تشک ها باعث می شود بدن روی آن در حالتی کاملا استاندارد قرار بگیرد و هیچگونه فشاری به ستون فقرات وارد نشود. زیرا این تشک ها در قسمت‌ هایی از بدن که برآمدگی بیشتری دارد مانند باسن و شانه ها بیشتر فرو خواهد رفت.

حفظ نگهداری و شستشوی بالش هوشمند طبی 

برای حفظ و نگهداری بالش به شما پیشنهاد می‌کنم که بهترین برند را تهیه کنید که هم کیفیت بالا و هم عمر طولانی‌تری داشته باشد.  نکته همیشه از بالش طبی خود استفاده کنید تا درد گردن و سر کاهش پیدا کند. البته عوامل دیگری مانند خوابیدن بر روی شکم و وضعیت نادرست خوابیدن در ماندگاری فرم بالش تاثیر دارد. در واقع اگر شما بهترین بالش را خریداری کنید ولی فرم خواب شما صحیح نباشد دوام محصول شما را کاهش می‌دهد. یکی از مهم‌ترین نکاتی که در هنگام خرید کالای خواب مخصوصا بالشت‌های ارتوپدی و مموری فوم باید درنظر بگیرید، راهنمای مختص شستشو و نگهداری آن‌هاست. در ادامه‌ی این قسمت برای اینکه شما از بهترین روش‌های نگهداری و شستن بالش‌ها بیشتر مطلع شوید، شما را به خواندن این مقاله راهنمایی می‌کنم.

در آخر مطلب راهنمای انتخاب  بالش‌های طبی نکته‌ای که وجود دارد این است که بالش طبی نه تنها برای قسمت های آسیب دیده است؛ بلکه برای رفع گرفتگی رگ سیاتیک، رفع خستگی و گرفتگی مضمن اندام بدن طراحی شده است .

.

نتیجه گیری:

به دلیل اهمیت بالش و تشک در حفظ سلامت سر و گردن و ستون فقرات به شما توصیه می کنیم که سعی کنید آنها را از فروشگاه های معتبری تهیه نمایید. یکی از این فروشگاه های معتبر که همیشه محصولات خود را با بالا ترین کیفیت و مناسبترین قیمت در اختیار مشتریان خود قرار داده است فروشگاه دواج است. شما امکان خرید آنلاین از این فروشگاه را نیز دارید با مراجعه به سایت www.dovaj.com   می توانید کالای مورد نیاز خود را در هر ساعت از شبانه روز خریداری کنید.

1 دیدگاه برای “کامل ترین راهنمای خرید بالش برحسب نیاز شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *