رازهای خرید پارچه(قسمت ۱)

رازهای پارچه فروشان

رازهای خرید پارچه که فروشندگان به شما نمی گویند

 

رازهای خرید پارچه که فروشندگان به شما نمی گویند اما ناخواسته برضرر شما استفاده می شود چیست؟

 

شما در اکثر موارد با چشم و ظاهر پارچه و حتی لمس کردن، به الیاف، کیفیت رنگ، مرغوبیت بافت و یا وزن پارچه پی نخواهید برد.

بعضی از ما بی دلیل فروشنده ای را متهم به گران فروشی می کنیم و گاه برای او مثال می آوریم که فلانی همین جنس را ارزان تر از شما می فروشد.

بعضی مواقع نیز برای یک پارچه فروش به به و چه چه راه می اندازیم که شما چقدر برای ما عزیزی و ته دل می گوییم خدا خیرت دهد که ارزان فروشی.

عکس آن نیز هست. اندیشه افرادی نیز این است که اگر گران خرید کردیم حتما و حتما پارچه کیفیت بالایی دارد و معیار خرید خود را بر پایه این می گذارند که جنس خوب گران و جنس بد ارزان است!

رازهای پارچه فروشان

طرز تفکر مشتری اولین بحث رازهای خرید پارچه

با توجه به موارد ذکر شده همین کافیست که بدانید مشتری گاه خود مشتری به خاطر طرز تفکرش باعث می شود که از او سو استفاده شود و این را بدانید که دو قشر از خریداران با صفات ذکر شده مطمئنا سرشان کلاه می رود:

 

١.ارزان بخر ها

برنامه ریزی این افراد این است که از صد جا قیمت بگیرند و در نهایت در ذهن خود مناقصه ای راه بیاندازند و در آن فروشنده ای با ارزان ترین جنس را برگزینند.

انگلیسی ها یک ضرب المثل دارند که می گویند: آنقدر ثروتمند نیستم که جنس ارزان بخرم.

 ٢. لوکس بخر ها

آن طرف قضیه هم هست. بعضی افراد که در تشخیص کیفیت محصول توانایی ندارند نیز تصور دارند که هر کس گران تر بفروشد پس مطمئنا جنسش از مرغوبیت بیشتری برخوردار است.

به نظر آنها تضمین کیفیت محصول قیمت بالای آن است. همین نگاه است که باعث ایجاد تفکر گران فروشی در سر عده­ای از پارچه فروشی ها یا تولید کنندگان می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *